تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۲۹۱۸۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرگ مغزی دختر ۱۹ ساله در مرکز زیبایی غیرمجاز

 معاون دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: یک خانم ۱۹ ساله به منظور عمل جراحی زیبایی صورت به یکی از مراکز زیبایی غیرمجاز زیرزمینی مراجعه کرده بود دچار مرگ مغزی شد.

  میثم معزی معاون درمان دانشگاه جندی شاپور اهواز در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت در دانشگاه جندی شاپور اهواز با اشاره به افزایش قارچ‌گونه مراکز غیر مجاز در حوزه پزشکی عنوان کرد: در فروردین ‌ماه جاری ۲۲ مرکز غیرمجاز در شهرهای زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی اهواز پلمب شد.
معزی از مردم خواست از مراجعه به مراکز غیرمجاز جدا خودداری کنند و عنوان کرد: یک خانم ۱۹ ساله از یکی از روستاهای استان به منظور عمل جراحی زیبایی صورت به یکی از مراکز زیبایی غیرمجاز زیرزمینی مراجعه کرده که به علت خونریزی و تزریق داروی اشتباه توسط فردی که دیپلم برق و اقدام به عمل جراحی این خانم جوان کرده است دچار مرگ مغزی شد.

وی در ادامه انجام عمل‌های جراحی همچون پیکرتراشی، لیپوساکشن و لیپوماتیک اشاره کرد و افزود: این عمل‌ها از جمله عمل‌هایی به شمار می‌رود که عوارض زیادی دارد که مردم باید از انجام چنین عمل‌ها اجتناب کنند.

معزی برخورداری پروانه طبابت و تاریخ صدور و انقضای آن، تابلوی مشخص و در معرض دید، وجود نام افراد در سامانه نظام پزشکی را از جمله راه‌های تشخیص مراکز درمانی مجاز عنوان کرد و گفت: بدون شک سرنوشت همه مجموعه‌های بدون مجوز و بدون پروانه قانونی که در امور درمانی دخالت کنند پس از اخطاریه‌ها و تذکرات مقتضی، پلمب خواهد بود زیرا سلامت مردم و نحوه صحیح درمان آنان خط قرمز مجموعه معاونت درمان است .

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار