تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۲۹۱۹۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان: افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان جدی گرفته شود

 استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت معدل امتحانات نهایی در رتبه آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها گفت: مدیران، دانش‌آموزان و خانواده‌ها برای افزایش معدل امتحانات نهایی در استان نهایت تلاش را داشته باشند.

 علی اکبر حسینی محراب دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم بر ارتقای شاخص آموزش و پرورش استان و رتبه کنکور دانش‌آموزان اثرگذار است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به هفته بزرگداشت مقام‌ معلم (هشتم تا چهاردهم اردیبهشت) اظهار کرد: این مناسبت فرصتی است که از زحمات معلمان و اساتید قدردانی شود و معلمان نمونه کشور با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد.

حسینی محراب اظهار کرد: برای ارتقای کیفیت علمی و آموزشی دانش‌آموزان ضرورت دارد تا از فناوری‌های ارتباطی جدید از جمله برنامه شاد استفاده شود.

وی درباره کمبودها در برخی مدارس استثنایی استان خوزستان افزود: به منظور اجرای عدالت آموزشی این‌کمبودها باید برای دانش‌آموزان استثنایی رفع شود.

آموزشگاه‌های غیرمجاز، مانع اجرای عدالت آموزشی

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز گفت: آموزشگاه‌های غیرمجاز مانع از اجرای عدالت آموزشی هستند.

عبدالله حبیبی افزود: فرهنگ اجتماعی باید به سوی اهمیت دادن به آموزش در جامعه پیش رود.

وی گفت: در همین راستا آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی آموزش در جامعه باید مورد توجه و حمایت تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها قرار گیرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برگزاری متفاوت هفته معلم امسال افزود: برنامه‌های هفته معلم امسال در استان خوزستان با کمک استانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی باشکوه و متفاوت برگزار خواهد شد.

حبیبی تصریح کرد: تمامی تلاش مناطق آموزش و پرورش باید در مسیر ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش معطوف شوند و در این راستا تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان اهمیت زیادی دارد.

به گزارش ایرنا، جمعیت دانش‌آموزی خوزستان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار