تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۲۹۱۹۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر ستاد آزمون استانی خوزستان خبر داد
رقابت بیش از ۷۱ هزار ‌داوطلب‌ خوزستانی در نوبت اول آزمون سراسری
رقابت بیش از ۷۱ هزار ‌داوطلب‌ خوزستانی در نوبت اول آزمون سراسری

  دبیر ستاد آزمون استانی خوزستان از رقابت ۷۱ هزار و ۶۴۹ داوطلب شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در استان خوزستان خبر داد.

دکتر رحیم پیغان اظهار کرد: این آزمون صبح و عصر روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با سراسر کشور در ۴۷ حوزه استان خوزستان برگزار می‌شود.

وی افزود: داوطلبان شرکت در نوبت اول آزمون سراسری امسال در گروه‌های «علوم انسانی»، «علوم ریاضی و فنی»، «هنر»، «زبان خارجه» و «علوم تجربی» به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. از مجموع ۷۱ هزار و ۶۴۹ نفر ۴۶ هزار و ۷۴۳ نفر دختر و ۲۴ هزار و ۹۰۶ نفر پسر هستند.

پیغان گفت: در این دوره، آزمون گروه‌های «علوم انسانی» با حضور ۲۷ هزار و ۴۲۵ داوطلب و «علوم ریاضی و فنی» با حضور پنج هزار و ۸۹۷ داوطلب صبح روز پنج‌شنبه، آزمون گروه‌های «هنر» با حضور یک هزار و ۹۶۷ داوطلب و «زبان خارجه» با حضور چهار هزار و ۷۲ داوطلب عصر روز پنج‌شنبه و آزمون گروه «علوم تجربی» با حضور ۳۲ هزار و ۲۲۸ داوطلب صبح روز جمعه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این دانشگاه در آزمون سراسری امسال میزبان ۱۰ هزار و ۱۲۲ داوطلب است که از این تعداد پنج‌هزار و ۶۶۸ نفر دختر و چهار هزار و ۴۵۴ نفر پسر هستند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: دانشکده‌های «علوم»، «کشاورزی»، «مهندسی»، «اقتصاد و علوم اجتماعی»، «ادبیات و علوم انسانی»، «علوم تربیتی و روان‌شناسی» و «الهیات و معارف اسلامی» میزبان این داوطلبان خواهند بود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار