تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۲۹۸۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امروز؛ عرضه 50.5 درصد از سهام فولاد خوزستان در بورس
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان از عرضه بلوکی 50.5 درصد از سهام این شرکت در بورس خبر داد و گفت: تا پایان سال تولید شمش فولاد در فولاد خوزستان به حدود 3.5 میلیون تن می‌رسد.

عبدالمجید شریفی با اشاره به داخلی‌سازی 86 درصد از تجهیزات به‌کار رفته در کارخانه فولاد خوزستان گفت: حدود دو سال است که فولاد خوزستان برای تامین نیاز داخلی صادرات خود را متوقف کرده و طبق برنامه‌ریزی نیز قرار است تولید این کارخانه تا سال 1395 به پنج میلیون تن برسد.
وي با اشاره به اجرای طرح افزایش ظرفیت فولاد خوزستان به میزان 1.8 میلیون تن تا سال 1394 افزود: برای اجرای این طرح به منابع مالی به میزان 232 میلیون یورو و 3951 میلیارد دلار نیاز است.
مدیرعامل فولاد خوزستان که در نشستی خبری سخن می‌گفت در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره تصمیم اخیر فولادسازان بزرگ برای شرکت در اجرای هفت طرح فولادی استانی توضیح‌داد: چنین برنامه‌ای وجود دارد و ما نیز برای اجرای طرح فولاد شادگان که یکی از هفت طرح استانی است اعلام آمادگی کرده‌ایم.
وی افزود: البته اجرای این طرح توسط فولاد خوزستان دارای مسائل حقوقی است که باید حل شود. طرح فولاد شادگان یا برای ادامه اجرا باید به فولاد خوزستان واگذار شود یا این‌که فولاد خوزستان می‌تواند در اجرای این طرح مشارکت داشته باشد که سناریوی دوم محتمل‌تر است.
شریفی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا درباره اجرای طرح فولاد خرمشهر توسط فولاد خوزستان اظهارکرد: اجرای این طرح تاکنون هیچ ارتباطی با فولاد خوزستان نداشته است. متولی قبلی اجرای این طرح شرکت نورد لوله اهواز بود؛ البته در سفر اخیر رئیس‌جمهوری و چند تن از وزرا به خوزستان قرار شد با صدور مصوبه‌ای از سوی دولت اجرای طرح فولاد خرمشهر به فولاد خوزستان سپرده شود.
او در پاسخ به این سوال چرا بعد از سال‌ها کلنگ‌زنی از طرح احداث فولاد خرمشهر هنوز این طرح بزرگ در منطقه محروم خرمشهر با وجود نیاز شدید مردم آن به اشتغال اجرایی نشده است؟ عنوان کرد: نظر کارشناسی من نیز این است که باید به اجرای این طرح سرعت داده شود.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان همچنین در پاسخ به سوالی درباره این‌که آیا افشای اختلاس 3000 میلیارد تومانی در استان خوزستان باعث نشده که دادن تسهیلات به فولاد خوزستان دشوار شود؟ گفت: فولاد خوزستان هیچ ارتباطی با گروه ملی فولاد و اختلاس سه هزار میلیارد تومانی نداشته و مستقل از آن‌ها بوده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار