تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۳۰۷۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشف 400 قطعه سمندر لرستانی در خوزستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: مجوزی برای خرید و فروش جانورانی که خطر انقراض، آن‌ها را تهدید می‌کند صادر نمی‌شود و عرضه مار آبی، لاک پشت، سمندر لرستانی و سایر جانوران در ایام نوروز غیرقانونی است.


احمدرضا لاهیجان‌زاده اظهار کرد: رواج خرید و فروش جانوران غیراهلی در ایام نوروز غیرقانونی بوده و عرضه هرگونه حیوان وحشی که بدون مجوز صادره از سازمان محیط زیست، تخلف است و بر اساس قوانین با عوامل برخورد خواهد شد.

وی ادامه ‌داد: به صراحت در قانون آمده است که خرید و فروش حیوانات وحشی و حتی اعضای بدن آن‌ها باید با مجوز و نظارت سازمان حفاظت محیط زیست باشد، در غیر این صورت خرید و فروش بدون مجوز حیوانات غیراهلی که تحت حاکمیت دولت هستند و انفال محسوب می‌شوند، ممنوع است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بر غیرقانونی بودن خرید و فروش گونه‌های غیراهلی نظیر مار و سمندر لرستانی و لاک پشت در روزهای نزدیک به نوروز تاکید کرد و گفت: در هفته گذشته تعداد 400 قطعه سمندر لرستانی در خوزستان کشف و در محیط زیست طبیعی رهاسازی شد.

وی عنوان کرد: از مردم استان خواستاریم که در صورت مشاهده این‌گونه تخلف‌ها مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست در سطح استان گزارش دهند.

:
:
:
آخرین اخبار