تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۳۴۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احتمال كاهش سهميه زائران حج تمتع امسال
مديركل حج و زيارت خوزستان گفت: با توجه به انجام بازسازي محوطه حرم خانه خدا و مسجد النبي (ص) در عربستان؛ ممكن است 20 درصد از سهميه زائران حج تمتع ايراني كاسته شود.

ناصر حويزاوي اظهار كرد: طبق مصوبه سازمان كنفرانس اسلامي براي اعزام زائران حج تمتع هر ساله به ازاي هر يك ميليون نفر جمعيت كشور اسلامي يك هزار نفر به حج تمتع مشرف مي‌شوند ولي در سال جاري به دليل عمليات توسعه محوطه حرم خانه خدا و بازسازي مسجدالنبي(ص)، هنوز رقم نهايي سهميه كشورهاي اسلامي براي اعزام زائران حج تمتع، از سوي دولت عربستان به طور قطعي اعلام نشده است.

وي افزود: با توجه به اين كسر سهميه، ممكن است تعداد زائران اعزامي هر كشور اسلامي در حج امسال 20 درصد كاهش يابد زيرا با وجود ازدحام و بحث توسعه و بازسازي، كنترل برنامه‌ها و مناسك دشوار مي‌شود.

حويزاوي گفت: البته با وجود ديپلماسي قوي سازمان حج و زيارت كشور و ارتباطات گسترده‌اي كه با كشور عربستان دارند، سعي شده كه كسر سهميه از كشور ما برداشته شود و به ميزان 3 هزار و 500 نفر نيز افزايش سهميه حجاج اعزامي نسبت به سال گذشته داشته باشيم.

مديركل حج و زيارت خوزستان تصريح كرد: در بحث هزينه سفر حج تمتع نيز با تعديل نيروي انساني سعي شده از بار هزينه زائران كاسته شود و ارتقا كيفيت خدمات نيز همزمان مد نظر باشد.

وي ادامه داد: ممكن است برخي از افراد در معاينات پزشكي مورد تاييد قرار نگيرند ولي ممانعت از اعزام آنها ناشي از كسر سهميه نخواهد بود و اين قول به زائران داده مي‌شود كه همه كساني كه هزينه حج تمتع را به موقع و پيش از مهلت تعيين شده پرداخته‌اند، به حج تمتع مشرف شوند.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: کاهش ، سهمیه ، زائران ، حج تمتع
:
:
:
آخرین اخبار