تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۵۰۴۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در کعبه خرابه طوافی کن و ببین/ بر بام عرش هم حرمی دخترانه هست
صوت/تصاویر/شب سوم محرم 92 درمسجد ارک
در سومین شب از عزاداری ماه محرم، مسجد ارک حال و هوایی متفاوت تر از قبل داشت. چشم که می چرخاندی دختر بچه هایی را می دیدی که دست در دست پدر وارد خیمه عزای سیدالشهدا می شدند تا مرهمی باشند بر داغ سه ساله کربلا.

سومین شب از مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین در مسجد ارک تهران برگزار شد.

 سومین شب از مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین با سخنرانی حجت الاسلام قاسمیان و مداحی حاج منصور ارضی و حاج حسین سازور در مسجد ارک تهران برگزار شد.

از ساعت ها قبل از لذان مغرب و عشا، جمعیت کثیری در مسجد حاضر شده اند، به طوری که فضای مسجد و شبستان ها تکمیل شده است.
مجلس با برگزاری نماز مغرب و عشا به صورت رسمی آغاز شد و پس از قرائت قرآن و ذکر مصیبت پیش منبری، حجت الاسلام قاسمیان به منبر رفته و به ادامه بحث خود در روز های قبل پرداخت که در ادامه بخشی از سخنان حجت الاسلام قاسمیان را می خوانیم.

- از نظر امیرالمومنین علیه السلام، سخت ترین گناه، پررویی کردن در محضر خداست!

- اگر کسی بزرگ ترین و بیشترین گناهان را انجام دهد و بعد در محضر خدا توبه کند، خدا توبه او را می پذیرد ولی اگر کسی گناهی کند و از انجام آن ناراحت نشود، خداوند او را نمی بخشد.

- در این زمینه آمده است که خداوند به حضرت داوود علیه السلام فرمود: به گناه کارها بشارت دهید و صدیقین را بترسانید! به گناه کاران بشارت بده که اگر توبه کنند بخشیده می شوند و به صدیقین بگو با انجام کارهای خوب مغرور نشوند که اگر بشوند من با آنها کاری ندارم.

- ما در مقابل حق باید بال هایمان را بیاندازیم پایین. اگر گناه کردیم در محضر خدا طلب بخشش کنیم و بگوییم که منکر ربوبیت او نیستیم. اگر کسی بلد باشد با خدا حرف بزند، خدا خیلی چیزها را به او می دهد.



- رابطه ای وجود دارد بین پیغمبر صلوات الله علیه و حضرت ابراهیم صلوات الله علیه و طبعاً بین ما و حضرت ابراهیم.

- در آیات بسیاری از قرآن آمده که به روش پدرتان ابراهیم برگردید.

همانند آیات شریف 6ـ4 سوره ممتحنه: قَدْ كَانَتْ لَكُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ فِي إِبْرَاهِيمَ وَالَّذِينَ مَعَهُ إِذْ قَالُوا لِقَوْمِهِمْ إِنَّا بُرَآءُ مِنْكُمْ وَمِمَّا تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ كَفَرْنَا بِكُمْ وَبَدَا بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةُ وَالْبَغْضَاءُ أَبَدًا حَتَّىٰ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ وَحْدَهُ إِلَّا قَوْلَ إِبْرَاهِيمَ لِأَبِيهِ لَأَسْتَغْفِرَنَّ لَكَ وَمَا أَمْلِكُ لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ شَيْءٍۖرَبَّنَا عَلَيْكَ تَوَكَّلْنَا وَإِلَيْكَ أَنَبْنَا وَإِلَيْكَ الْمَصِيرُ ﴿٤﴾ مسلماً براى شما و ابراهيم و كسانى كه با اويند سرمشقى نيكوست، آن گاه كه به قوم خود گفتند: ما از شما و آنچه به جاى خدا مى‏پرستيد بيزاريم، ما به شما كافريم و ميان ما و شما دشمنى و كينه هميشگى پديدار شده است، تا آن زمان كه به خداى يگانه ايمان آوريد. [آرى ، ابراهيم و مؤمنان جز اعلام بيزارى سخنى با بت‏پرستان نداشتند] مگر سخن ابراهيم به پدرش كه گفت: من براى تو [در صورتى كه دست از دشمنى و كينه با حق بردارى] آمرزش خواهم خواست و در برابر خدا به سود تو اختيار چيزى را ندارم . اى پروردگار ما! بر تو توكل كرديم، و به سوى تو بازگشتيم ، و بازگشت به سوى توست.«4»رَبَّنَا لَا تَجْعَلْنَا فِتْنَةً لِلَّذِينَ كَفَرُوا وَاغْفِرْ لَنَا رَبَّنَاۖإِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ ﴿٥﴾ اى پروردگارمان! ما را وسيله آزمايش [و هدف آزار و چيرگى] براى كافران قرار مده ، و اى پروردگارمان! ما را بيامرز كه همانا تو تواناى شكست‏ناپذير و حكيمى (5) لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِيهِمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَۚوَمَنْ يَتَوَلَّ فَإِنَّ اللَّهَ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ (٦﴾ بى‏ترديد براى شما در [روش] آنان سرمشقى نيكوست، براى كسى كه به خدا و روز قيامت اميد دارد. و هر كس [از اقتداى به آن روش] روى برگرداند [زيانى به خدا نمى‏رساند] ؛ زيرا خدا بى‏نياز و ستوده است.(6)



- حضرت ابراهیم(ع) به دلیل مبارزاتی که با طاغوت داشته است جایگاه ویژه ای دارد.کسانی که با ابراهیم اند اسوه حسنه هستند.یک نکته ای مهم ای که اینجا مطرح است این است که "امامت" مهم تر است یا "توحید". پاسخ: اگر "ولایت" را تقویت نظری کنیم میشود "توحید" و واگر "توحید" را تقویت عملی کنیم میشود "ولایت". و سر شاخه همه ادیانحضرت ابراهیم(ع) است.

- نماد ولایت؛امیرالمومنین ،علی (ع) است و نماد توحید؛ کعبه. به همین دلیل علی(ع) باید در کعبه به دنیا بیاید. نماد .ولایت در دل نماد توحید قرار میگیرد. و ولایت از نماد توحید استخراج میشود. مکه مرکز و محور گردش عالم است و ائمه(ع) در روایات مطرح میکنند که اگر میگوییم به مکه بیایید به این دلیل است ما را ببینید: نماد ولایت در نماد توحید.



پس از پایان سخنرانی، نوبت به استاد، حاج منصور ارضی رسید. همه م یدانند که این شب، برای حاج منصور ارضی بسیار خاص است. وی شب سوم محرم، حضرت رقیه سلام الله علیها را شب قدر خود خواند،

ایشان با سوز خاصی به عزاداری و مرثیه خوانی در رثای این دردانه اباعبدالله، بنت الحسین علیه السلام پرداخت. در ادامه بخشی از شعر های آتشین خوانده شده توسط ایشان را می خوانیم. (التماس دعا)



اشعار حاج منصور ارضی:

هر کس حسینی است هزاران نشانه هست

آری هنوز کرب و بلا را بهانه است

عشق حسین از دل ما شعله میکشد

شکر خدا که آتش دل را زبانه هست

ما را ملازمان حریمش نوشته اند

ماه حرم میان همین آشیانه هست

چندین هزار لشکر هیئت سیاه پوش

آماده رکاب امام زمانه هست

این خیمه ها کلاس علمدار کربلاست

بالای خیمه دست امیر یگانه هست

هر روز پای مرکب دلدار حاضریم

میدان امتحان و عمل هر زمانه هست

روزی رسد که کشته ارباب می شویم

یعنی امید زندگی جاودانه هست

از داغ کربلا تن ما درد می کند

گویا هنوز هم اثر تازیانه هست

در کعبه ی خرابه طوافی کن و ببین

بر بام عرش هم حرمی دخترانه هست



****

کبوتر هستم اما پر ندارد

ز پر جز مشت خاکستر ندارم

اگرچه روی سر معجر ندارم

ولی هرگز مگو دختر ندارم

که من هستم هنوز ای نور دیده

اگرچه مثل پر رنگم پریده

الا ای ماه ای مه ای ستاره

به روی نیزه هستی یا مناره

سرت را می کنم از سنگ اجاره

که تو راحت اذان گویی دوباره

به روی نیزه ها قاری من باش

پدر فکر نگهداری من باش

تو را صید دو صد شمشیر کردند

مرا بین غل و زنجیر کردند

تو را با سم مرکب زیر کردند

مرا با غصه تو پیر کردند

اگرچه در بیابان می دویدم

صدای استخوانت را شنیدم

خزان شد در مسیرت نوبهارم

عدو می کرد در صحرا شکارم

و تا می دید پای ره ندارم

چنان می زد که خون بالا بیارم

ز هر دستی که آمد ضربه خورد

تعجب میکنم از چه نمردم

پر از دردم غم درمان ندارم

برای زنده ماندن جان ندارم

توان صرف قرص نان ندارم

لبم مانده ولی دندان ندارم

همان سیلی برایم آب و نان شد

صف دندان من یک در میان شد


دانلودروضه حاج منصور ارضی
:
:
:
آخرین اخبار