تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۵۸۱۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم دزفول در مجلس خواستار شد
لزوم ایجاد دبیرخانه نقش دزفول دراقتصادمقاومتی
نماینده مردم دزفول در مجلس خواستار ایجاد دبیرخانه «نقش دزفول در اقتصاد مقاومتی» در شهرستان شد.

عباس پاپی‌زاده امروز اظهار کرد: ایران، کشوری بوده که از دیرباز با علم هندسه و ریاضی آشنایی کامل داشته و نیاکان ما این امر را تایید کرده‌اند.

وی افزود: در دزفول، شهر و دانشگاهی به نام جندی شاپور بوده که نخستین دانشگاه جهان نام گرفته و 6 رشته قنات، آب این شهر را تامین کرده است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دزفول، سازه‌های آبی و پل با قدمت یک‌هزار و 700 سال را داشته که هنوز از آن استفاده کرده و این نشان دهنده آن بوده که اجداد ما از مهندسان خبره بوده‌اند که این پل را ساخته‌اند.

وی ادامه داد: طرح آسیاب‌ها در شوشتر و چغازنبیل در شوش کیفی‌ترین سازه‌های مهندسی زمان و گذشتگان بوده و این شهرستان، شوشتر و شوش یک مثلث کامل حساب شده و در راستای اصول ریاضی و علوم دیگر است.

پاپی‌زاده عنوان کرد: همه این امور نشان می‌دهد که استان خوزستان و دزفول ظرفیت پیشرفت را داشته و داریم.

وی افزود: کشاورزی دزفول به نسبت دیگر کشورها پیشرفته‌تر بوده و در آن از علم روز بیشتر برخودار بوده و استفاده شده است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شغل اول دزفول و ارزش افزوده شهرستان از کشاورزی است به اقتصاد مقاومتی اشاره داشت و ادامه داد: ما در راستای استقلال و منویات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی باید حرکت کنیم که نقش مهندسی نیز در این بین اساسی‌ است.

وی عنوان کرد: در این اقتصاد مقاومتی تک تک مهندسان کشورمان و افرادی که ایده‌ای را تولید کرده به استقلال کشور و رسیدن به اقتصاد مقاومتی و در راستای کاهش تحریم‌ها باید گام برداشته باشیم.

پاپی‌زاده گفت: باید نقش شهرستان دزفول را در تحقق اهداف مقاومتی مشخص و معین کرده و یک دبیرخانه به نام «نقش دزفول در اقتصاد مقاومتی» تشکیل دهیم تا همچنان در راستای مقاوم بودن دزفول، الگویی در اقتصاد مقاومتی این شهرستان معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دفتر نماینده، اقدام به تشکیل اتاق فکر در این راستا کرده و برای این مهم دست همه را فشرده و انتظار داریم همه در این زمینه ما را یاری کنند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن گرامیداشت روز مهندس یاد و خاطره مهندسان شهید انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و به ویژه مهندسان شهید و دانشمندان از جان گذشته هسته‌ای را گرامی داشت.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار