تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۹۰۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش‌بینی ادامه بارش باران تا روز آینده درخوزستان
اداره کل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرد بارش باران با نفوذ جریانات ناپایدار جنوبی و غربی تا پایان وقت چهارشنبه در اغلب مناطق خوزستان ادامه داشته باشد.

بارش باران که از اوایل صبح روز دوشنبه بیشتر مناطق خوزستان را فرا گرفت همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد و پیش بینی شده با تقویت سامانه بارشی، بر شدت بارش ها افزوده شود.

امروز در شهرهای اهواز، رامهرمز، شادگان، سوسنگرد، مسجدسلیمان، باغملک و ایذه و برخی مناطق شمالی خوزستان بارندگی ثبت شده است.

هواشناسی خوزستان اعلام کرد: بارش ها تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد شد و احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل های فصلی و آب گرفتگی برخی مناطق مرکزی و شمال شرق استان دور از انتظار نخواهد بود.

بارش باران پس از یک وقفه 35روزه موجب خوشحالی کشاورزان و دامداران استان، تلطیف هوا و کاهش دما بین دو تا پنج درجه سانتی گراد در استان خوزستان شده است.

کشاورزان استان خوزستان که در سال جاری زراعی بیش از 450هزار هکتار گندم آبی و 280هزار هکتار گندم دیم را زیر کشت برده اند امیدوارند با تداوم بارش ها محصول خوبی برداشت کنند.

در روزهای اخیر افزایش غیرمترقبه دما و شکوفه زدن زود هنگام باغات استان، نگرانی کشاورزان و باغداران خوزستانی را به دنبال داشت.

گرمی هوا در روزهای اخیر که گاهی به 36درجه بالای صفر رسیده بود بسیاری از شهروندان مناطق جنوبی و مرکزی خوزستان را به استفاده از وسایل خنک کننده وادار کرده بود.

بارندگی ها در خوزستان به طور معمول تا نیمه اول اردیبهشت دارد ولی بارش باران و خنکی هوا در فروردین برای رشد گندم آبی و دیم بسیار مفید است.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
0
0
ساعت 9،5 تا10 امشب 20 اسفند درشوش بارندگی وتگرگ شاید چندبرابربارندگی کل بارش زمستان امسال بارید،که تمام درختان حیاط ما شاخه های آن شکست بطوری که حیاط ما پرشده بوداز تگرگ وخیابان جلوی خانه ماهم همینطور،که ماقصدخواندن نماز آیات کردیم...
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
0
0
وقفه بارشی 50 روز بود نه 35 روز ! آخرین باران موثر 29 دی ماه بود.
:
:
:
آخرین اخبار