تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۶۰۶۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توسط اداره استاندارد خرمشهر صورت گرفت ؛
جلوگیری از خسارت به مصرف کنندگان داخلی
رئیس اداره استاندارد خرمشهر، جلوگیری از ورود خسارت 20 میلیارد و 600 میلیونی به مصرف کنندگان داخلی را توسط این اداره خبر داد.

سید صادق شریفی‌نسب امروز اظهار کرد: در سال گذشته 8 هزار و 830 اظهارنامه گمرکی به اداره استاندارد خرمشهر از سوی گمرکات آبادان و خرمشهر ارجاع شده است.

وی افزود: از کالاهای صادراتی و وارداتی تعداد 6 هزار و 149 نمونه که شامل 5 هزار و 407 نمونه از کالاهای مشمول استاندارد اجباری در بخش واردات و 4 هزار و 56  نمونه جهت تعیین تعرفه گمرکی و کالاهای صادراتی بوده توسط کارشناسان ادارات استاندارد خرمشهر و آبادان و با همکاری شرکت‌های بازرسی، نمونه‌برداری شده و به آزمایشگاه‌های تائید صلاحیت شده ارسال شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت 7 هزار و 286 گواهینامه جهت کالاهای وارداتی صادر شده و 82 محموله وارداتی که غالباً ساخت کشور چین بوده‌اند نیز به ارزش 839 هزار و 405 دلار مغایر با استانداردهای ملی مربوطه شناخته شده است.

رئیس اداره استاندارد خرمشهر تصریح کرد: در همین راستا از ورود این کالاهای مغایر با استانداردهای ملی به داخل کشور جلوگیری به عمل آمده و با همکاری ادارات کل گمرک آبادان و خرمشهر به خارج از کشور مرجوع گردیده است.

وی بیان کرد: همچنین از ورود خسارت مستقیم به ارزش تقریبی 20 میلیارد و 602 میلیون 356 هزار و 320 ریال به مصرف کنندگان داخلی جلوگیری به عمل آمده است که از جمله آنها می‌توان به اسباب بازی، لوازم برقی و تیغه برف‌پاک‌کن اشاره داشت.

شریفی‌نسب از صدور یک‌هزار و 13 گواهینامه صادراتی با ارزش بالغ بر 2 هزار و 287 میلیارد و  600 میلیون و 712 هزار و 350 ریال خبر داد.

وی در پایان گفت: در راستای اجرای قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران بویژه ماده 4 و تبصره‌های ذیل ماده 6  قانون سازمان به منظور حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی، این اداره بر همه اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرک خرمشهر را داشته باشند نظارت کرده و تنها درصورت انطباق با استانداردهای ملی و یا استانداردهای مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آنها صادر می‌گردد در غیراینصورت همه محموله‌های نامرغوب خارجی و غیراستاندارد باید مرجوع شوند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار