تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۰۹۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در هفته گرامیداشت زن برگزار می شود:
برپایی ایستگاههای سلامت بانوان در اهواز
برگزاری جشنواره «غذای سالم» برای جشن گلریزان یکی از زنان زندانی و برپایی ایستگاه های سنجش سلامت بانوان از برنامه هایی است که در هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر برگزار می شود.

مشاور امور بانوان شرکت ملی حفاری شامگاه گذشته در نشست خبری ویژه تشریح برنامه های هفته گرامیداشت مقام زن، از برگزاری جشنواره «غذای سالم» در این هفته خبر داد و گفت: تمام عایدی این مراسم برای جشن گلریزان و آزادسازی یکی از زنان زندانی صرف خواهد شد.

عبودپور افزود: جشنواره غذای سالم 11 اردیبهشت ماه در پارک دولت برگزار می شود و عموم مردم می توانند در آن شرکت کنند.

احمدی مشاور سپاه خوزستان در امور بانوان نیز در این نشست یکی از برنامه های ویژه بزرگداشت مقام مادر را تجلیل از مادران شهدا و ایثارگران و دیدار با خانواده شهدا عنوان کرد و گفت: برگزاری 10 جشن محله ای و نشست های سبک زندگی اسلامی از جمله برنامه های این هفته است.

وی افزود: در پارک علامه در شرق اهواز روز 30 فروردین ماه و در فرهنگسرای علوی و تالار فردوسی در غرب اهواز روز 31 فروردین ماه نیز جشن هایی به همین مناسبت برگزار می شود.

ایستگاه های سلامت برای بانوان

مشاور امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنین در این نشست از برپایی ایستگاه های سنجش سلامت در فرهنگسراها، میادین اصلی شهر و پارک های جزیره و هفت تیر در اهواز خبر داد.

صبیحه ضیاغم با اشاره به همزمانی هفته سلامت و هفته گرامیداشت زن گفت: شعار امسال هفته سلامت، خود مراقبتی و پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر است و ایستگاه های سنجش سلامت ویژه بانوان در همین راستا برپا می شود.

وی افزود: در این ایستگاه ها مشاوره تغذیه و سرطان های خاص زنان و تست های دیابت، فشار خون و... انجام خواهد شد.

به گفته وی، نمایشگاه «مادر، نوزاد و کودک» نیز از 18 تا 22 اردیبهشت ماه در نمایشگاه بین المللی با همین موضوع برگزار خواهد شد.

ضیاغم همچنین از برگزاری نمایشگاه عمومی «تبسم خلقت» از 30 فروردین ماه تا 4 اردیبهشت در نگارخانه دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد و گفت: غرفه های روانشناسی سلامت خانواده در ابعاد مختلف و مشاوره زنان، مامایی و سرطان سینه (که شایع ترین سرطان زنان است) در این نمایشگاه ارائه می شود.

وی اظهار کرد: نمایشگاه کتاب، پوشاک، محصولات فرهنگی عفاف و حجاب و تغذیه سالم (شیر، نان بسته بندی و...) نیز با تخفیف ویژه از 30 فروردین تا 3 اردیبهشت  برپا می شود که بازدیدکنندگان می توانند از ساعت 8 و 30 تا 14 و 30 از آن استفاده کنند.

مشاور دانشگاه علوم پزشکی اهواز در امور بانوان با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی و مشاوره ویژه بانوان اضافه کرد: کارگاه آموزشی سبک زندگی فاطمی یکم اردیبهشت ماه و الگوی زندگی سالم نیز دوم اردیبهشت ماه در همین محل برگزار خواهد شد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار