تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۶۱۰۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توسط دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار شد ؛
نخستین مسابقات‌بزرگ نجات‌تخم‌مرغ درخرمشهر
نخستین دوره مسابقات نجات تخم مرغ با همت انجمن اسلامی دانشجویان و انجمن علمی مکاترونیک دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار شد.

مسابقه نجات تخم مرغ صبح امروز با نام پالش جاذبه در دانشکده مهندسی دانشگاه علوم فنون دریایی این شهرستان انجام شد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان و یکی از مسئولان برگزاری این مسابقه اهداف اصلی برگزاری مسابقه را برشمرد و اظهار کرد: هدف ما از برگزاری این مسابقه ایجاد شور و شعف در سطح دانشگاه، ایجاد وحدت و یکپارچگی در بین دانشجویان، فرهنگ سازی در سطح کشور و ایجاد حس همکاری در بین انجمن‌های دانشجویی است.

وحید نوروزی از تعریف یک شعار برای مسابقه خبر داد و افزود: ما برای این دوره از مسابقات شعار پیشرفت درون‌زا در سایه وحدت و شکوفایی خلاقیت نخبگان ایرانی را انتخاب کردیم و امیدواریم این حرکت در سالی که به نام فرهنگ و عزم ملی لقب گرفته گامی تاثیر گذار برای تحقق این هدف بزرگ باشد.

وی در ادامه بیان کرد: این مسابقه با همت دو انجمن دانشجویان و مکاترونیک دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و به لطف حمایت مسئولان دانشگاهی مابین تمام دانشجویان در همه رشته های این دانشگاه برگزار شده است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان خاطر نشان کرد: به لطف خدا استقبال بسیار خوبی از این مسابقه صورت گرفت، 40 تیم سه نفره در این دوره از مسابقات شرکت کردند و تعداد قابل توجهی نیز به علت تکمیل ظرفیت در لیست انتظار برای جابه جایی هستند.

دبیر انجمن دانشجویان به برگزاری مسابقات در حد استاندارد کشوری اشاره کرد و ابراز داشت: در این مسابقه تیم‌ها از سازه‌هایی استفاده کرده‌اند که طبق استاندارد تعریف شده کشوری و ابزارهای ساده و سبکی همچون کاغذ و چوب در ساخت آنها به کار رفته است.

وی ادامه داد: ملاک‌های گزینش تیم‌های برتر سرعت سقوط و سالم ماندن تخم مرغ بوده و قرار است که به پنج تیم برگزیده و منتخب توسط هیئت داوران که تمام معیارهای فنی را در ساخت سازه و اجرای مسابقه و به کار بردند جوایزی اهدا شود.

نوروزی در پایان سخنان خود از رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، معاونان فرهنگی و دانشجویی تمام پرسنل و دست اندرکاران برگزاری این مسابقه به خصوص دو انجمن دانشجویان و مکاترونیک و محمدرضا توسلی دبیر انجمن متترونیک تقدیر و تشکر کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار