تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۶۳۴۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان خبر داد ؛
بررسی روند خروج کالاهای اساسی از بندرامام
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: نمایندگان حوزه معاونت فرهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهوری به منظور بررسی روند خروج کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره) از این مجتمع بندری بازدید کردند.

به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان سعدالله عبداللهی دوشنبه در این باره اظهار کرد: این بازدید در قالب هیئتی متشکل از نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران انجام شد.

وی افزود: مسئولان مجتمع بندری دراین بازدید علاوه بر ارایه توضیحاتی به استناد آمار و ارقام، نحوه خروج کالاهای اساسی از جمله غلات و شکر خام، توان تجهیزات تخلیه و بارگیری و ظرفیت انبار‌های این مجتمع بندری را تشریح و آمادگی مجتمع بندری امام خمینی (ره) در تخلیه سریع و با توان بالای تمام محموله کالاهای اساسی و نهاده‌های کشاورزی را در صورت همراهی ناوگان جاده‌ای اعلام کردند.

وی افزود: از ابتدای امسال تا پایان اردی بهشت بیش از 3 میلیون و 376 هزار تن انواع محموله‌های کالاهای اساسی از جمله گندم، ذرت، جو، دانه روغنی، کنجاله، شکر خام و روغن خوراکی با بهره‌گیری از توان و مشارکت بخش خصوصی در این مجتمع بندری تخلیه شده است.

بر اساس این گزارش، بندر امام خمینی (ره) بزرگ‌ترین منطقه ویژه اقتصادی بندری است که در شمال غربی خلیج فارس واقع شده و سالانه بیش از 40 درصد از مبادلات بازرگانی در آن صورت می‌پذیرد.

این بندر کالاهای اساسی، مواد اولیه کارخانجات و نهاده‌های کشاورزی مراکز صنعتی و جمعیتی نیمه غربی کشور را تامین می‌کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار