تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۴۱۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توسط اداره کل استاندارد خوزستان صورت گرفت ؛
بازرسی از 100 واحد طلافروشی در خوزستان
کارشناس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، 105 مورد بازرسی و نمونه‌برداری از مراکز عرضه فلزات گرانبها (طلا) از سطح بازار در استان خوزستان انجام شده است.

علی رکابی‌زاده امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس نتایج آزمون دریافتی 30 نمونه با استاندارد ملی مطابقت داشته و 75 نمونه نیز مغایر با استاندارد ملی مربوطه شناخته شده و دارای عیار کمتر از 750 بوده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اغلب نمونه‌های مغایر با استاندارد، عیارشان از حد تعیین شده مقدار ناچیزی کم بوده است و در محدوده 745 تا 749 بوده‌اند که با توجه به تذکرات و پیگیری‌های انجام شده، این موضوع در حال بررسی و رفع شدن است.

وی یادآور شد: تخلفاتی که در حوزه تولید طلا با عیار نامناسب صورت می‌گیرد، استانداردسازی آن را برای صیانت از حقوق مصرف کننده و حفظ اعتبار تولیدکنندگان داخلی اجتناب‌ناپذیر می‌سازد.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع انگ‌گذاری و تعیین عیار فلزات گرانبها در ایران است و آزمایشگاه این اداره کل نیز تنها آزمایشگاه عیارسنجی تایید صلاحیت شده توسط سازمان ملی استاندارد ایران در استان خوزستان است.

رکابی‌زاده در پایان تصریح کرد: با افزایش قابلیت ردیابی مصنوعات طلا از طریق الزام تولیدکنندگان و فروشندگان به عرضه مصنوعات طلای دارای کد شناسایی کارشناسان اداره کل استاندارد خوزستان از طریق نمونه‌برداری و بازرسی به کنترل بازار و عیارسنجی فلزات گرانبها می‌پردازند تا از تقلب در خرید و فروش این کالای ارزشمند جلوگیری شده و حقوق مصرف‌کننده رعایت شود.
:
:
:
آخرین اخبار