تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۴۳۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حائری مطرح کرد:
ضریب نفوذ برنامه های صدا و سیمای آبادان در میان مخاطبان افزایش یافت
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان گفت: در زمان حاضر ضریب نفوذ برنامه های این مرکز در میان مخاطبان افزایش یافته است.

احمد امیر حائری با اشاره به اینکه فرستنده های این مرکز شهرهای آبادان، خرمشهر، مینوشهر، اروندکنار و چوئبده را تحت پوشش خود دارد، اظهار کرد: در زمان حاضر این ضریب نفوذ بین 80 تا 100 است و مجموع مخاطبان صدا و سیمای مرکز آبادان در این شهرها به 500 هزار نفر می رسد.
 
وی با بیان اینکه فرستنده های این مرکز شهرهای دارخوین، شادگان و سربندر را نیز تحت نفوذ دارد، تصریح کرد: با احتساب جمعیت این شهرها می توان گفت که بیش از 700 هزار نفر، مخاطبان این مرکز را تشکیل می دهند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان یادآور شد: مهمترین مسئله در بحث ارائه برنامه های این مرکز جلب رضایت مندی مخاطبان است نه تعداد مخاطبان چرا که با افزایش سطح رضایتمندی تعداد مخاطبان نیز خود به خود افزایش می یابد.

حائری گفت: طبق نظر سنجی انجام شده از میان مخاطبان در بخش برنامه های تولیدی سیما و رادیو حدود 80 درصد از آنان از این برنامه ها ابراز رضایت کرده اند و این رقم در بخش برنامه عربی زبان ما به حدود 100 درصد می رسد.

وی افزود: در حال حاضر در طول روز 9 ساعت برنامه در بخش سیما داریم که در تلاشیم این رقم را به 12 ساعت برسانیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان اظهار کرد: برای افزایش زمان برنامه ها نیاز به یکسری از امکانات از جمله سیگنال ها داریم که در صورت مهیا شدن آنها، برنامه ها افزایش می یابد.

حائري تصریح کرد: متاسفانه به دلیل کمبود منابع مالی و نبود حمایتهای مالی از سوی دستگاههای اجرایی شهر موضوع برنامه سازی، افزایش و تنوع برنامه ها در این مرکز دچار مشکل شده است و این در حالیست که برنامه های متنوع و زیادی از سوی برنامه ریزان و طراحان این مرکز براي ساخت و تهیه ارائه شده که همچنان دست نخورده باقی مانده اند.

وي با تاکید بر اینکه در زمان حاضر به دلیل مسائل یاد شده به دنبال کیفی سازی برنامه ها هستیم نه افزایش ساعات برنامه ها یادآور شد: این کار براي ساخت تولیدات با کیفیت تر و بهتر انجام می شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آبادان با اشاره به راه اندازی بخش خبر به زبان عربی این مرکز گفت: در صدد راه اندازی کامل بخش عربی و تولیدات به این زبان هستیم. امکان راه اندازی برنامه شبانه زنده عربی وجود دارد که در صورت برآورد و تامین هزینه  انجام این کار ممکن مي شود.

حائري اظهار کرد: در زمان حاضر هفت فرستنده اف. ام (fm) رادیو ما در جاده خسرو آباد نصب است تا مشکل سیگنال رسانی نیز رفع شود ضمن آنکه تعداد این فرستنده ها در آتیه ای نزدیک به 10 عدد می رسد.

وی تصریح کرد: همچنین سه فرستنده پرقدرت و یک فرستنده کم قدرت را در اختیار داریم که در آتیه نیز سه فرستنده دیگر نیز نصب می شود، با انجام این کار امکان دریافت 60 کانال رادیویی و 60 کانال تلویزیونی ایجاد مي شود.

به گفته وی در زمان حاضر 20 برنامه تلویزیونی و 20 برنامه رادیویی از طریق فرستنده های این مرکز قابلیت دریافت دارند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار