تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۴۶۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار وِیژه دزفول:
600 هزار تن صیفی جات روی دست کشاورزان دزفول مانده است
با وجود این مشکلات سالانه حجم زیادی محصول کشاورزی در دزفول تولید می شود اما کشاورزان منطقه به رغم هزینه سنگین برای کشت و تولید این محصولات برای فروش آنها با مشکل مواجه اند/ فقدان صنایع تبدیلی در دزفول موجب بی رغبتی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی شده است. اولویت برنامه های دزفول برنامه ریزی برای فروش محصولات کشاورزی است
 فرماندار ویژه دزفول گفت: بروز مشکل در صادرات محصولات کشاورزی دزفول به کشورهای عراق و اکراین ، موجب تلنبار شدن 600 هزار تن صیفی جات روی دست کشاورزان منطقه شده است.

حبیب الله آصفی با اشاره به حجم بالای تولید صیفی جات در این شهرستان افزود:در حالی که در سالهای گذشته شاهد افزایش حجم صادرات به کشورهای روسیه ، ازبکستان و آذربایجان بودیم این روند از سال گذشته با مشکل آغاز شده است.

وی اظهار کرد: مشکلات داخلی پیش آمده در کشورهای عراق و اوکراین ضربه بزرگی به کشاورزی منطقه وارد کرد و باعث شد حدود 600 هزار محصول صیفی جات دزفول در منطقه تلنبار شده و قیمت سایر محصولات را نیز پایین بیاورد.

فرماندار ویژه دزفول با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی افزود: به دلیل سیاست های غلط گذشته ، بخش کشاورزی متحمل خسارات سنگینی شده است.

وی افزود: با وجود این مشکلات سالانه حجم زیادی محصول کشاورزی در دزفول تولید می شود اما کشاورزان منطقه به رغم هزینه سنگین برای کشت و تولید این محصولات برای فروش آنها با مشکل مواجه اند.

آصفی گفت: حجم پول در گردش و نقدینگی در دزفول بسیار بالاست ولی به دلیل نوسانات قیمت ارز،بالا رفتن قیمت دلار و یک سوم شدن قیمت ریال و بی ثباتی قیمت ها ،سرمایه گذاران رغبتی به سرمایه گذاری ندارند.

وی با بیان اینکه فقدان صنایع تبدیلی در دزفول موجب بی رغبتی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی شده است گفت: اولویت برنامه های دزفول برنامه ریزی برای فروش محصولات کشاورزی است.

آصفی بازدهی باغات دزفول را بسیار پایین دانست و گفت: به رغم ظرفیت بالای منطقه در کشت و تولید محصولات گرمسیری، کشاورزان منطقه در خصوص کشت و تولید سایر محصولات گرمسیری از قبیل کیوی هیچ گونه دانشی ندارند.
:
:
:
آخرین اخبار