تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۶۴۷۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در بیست و نهمین جشنواره ؛
معرفی‌تولیدکنندگان برتر بخش‌کشاورزی خوزستان
بیست و نهمین جشنواره انتخاب و معرفی تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی خوزستان در سالن آمفی تئاتر مجموعه ورزشی شهید فریدنیا برگزار شد.

در این جشنواره از 54 نفر که موفق شدند در بخش کشاورزی به عنوان برترین تولیدکننده انتخاب شوند تجلیل به عمل آمد.

این نفرات از شهرستان‌های سراسر استان خوزستان انتخاب و معرفی شدند که به برترین‌های لوح سپاس و هدایای نقدی اهدا گردید.

در حاشیه این جشنواره نمایشگاه زنان روستایی عشایر خوزستان و عرضه مستقیم تولیدات بخش کشاورزی افتتاح شد.


** لزوم توجه ویژه به الگوی تولیدات کشاورزی در خوزستان

معاون برنامه‌ریزی استاندار خوزستان گفت: باید توجه ویژه‌ای به الگوی تولیدات کشاورزی داشته باشیم تا جذابیت برای کشاورز ایجاد شود و برای تولید آن تلاش کند.

امید حاجتی روز گذشته در بیست و نهمین جشنواره انتخاب و معرفی تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی خوزستان، در وصف اهمیت بخش کشاورزی اظهار کرد: حدود 80 درصد مواد غذایی کشور در این بخش تامین می‌شود.

وی افزود: استان خوزستان در بخش کشاورزی موفق شده است تاکنون بیش از 110 محصول کشاورزی کشت کند و قدردان این نعمات خداوند هستیم.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان با بیان اینکه در استان خوزستان 14 میلیون تن تولیدات کشاورزی در استان داشته‌ایم عنوان کرد: محصول گندم امسال به نسبت سایر محصولات بالاترین میزان تولید را داشته است.

وی گفت: در سال جاری با وجود اینکه مشکلات اعتباری جاری 50 درصد کاهش یافت اما با هماهنگی با مدیران کشاورزی استان سهم بسزایی از این این اعتبارات را برای این بخش اختصاص داده‌ایم.

حاجتی افزود: باید توجه ویژه‌ای به الگوی تولیدات کشاورزی داشته باشیم تا جذابیت برای کشاورز ایجاد شود و برای تولید آن تلاش کند.

وی بیان کرد: در بعضی مواقع با تولیدات بسیار زیاد روی زمین‌ها مواجه می‌شویم و باید یک برنامه ریزی برای نگهداری این تولیدات داشته باشیم تا به موقع در بازار توزیع شوند.

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان گفت: باید توجه ویژه‌ای به شیلات استان شود و در این جهت با هماهنگی شیلات کشور هدف گذاری‌های انجام داده‌ایم که این هم در برنامه‌هایی کشاورزی استان گنجانده شده است.

وی بیان کرد: کشور ما کم آب است به همین علت در برنامه توسعه کشاورزی باید به آن توجه شود تا در نهایت هدفی که انتظار داریم به آن خواهیم رسید.

حاجتی در پایان تصریح کرد: باید بتوانیم در برنامه تدوین توسعه استان سهم بسزایی در بازارهای منطقه‌ای بدست آوریم و از مزیت آن بیشترین بهره را ببریم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار