تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۶۵۷۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روزه خواران به مقامات قضایی ارجاع می‌شوند
جانشین فرمانده نیروی انتظامی خوزستان گفت: قرارگاه مبارزه با سرقت در استان خوزستان همزمان با سراسر کشور راه اندازی شده و در عملیات این قرارگاه در مدت یک هفته (از 25 تا 31 خردادماه)، برنامه های ویژه ای در زمینه مبارزه با سرقت و برخورد با سارقان و مجرمان حرفه ای اجرا شد.

سرهنگ علی صالحی در سومین نشست خبری ماهانه ناجا در سال جاری، که امروز دوشنبه (9 تیرماه) در معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در طول این یک هفته در جهت اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و با توجه به نامگذاری امسال از سوی ناجای کشور با عنوان سال مبارزه با سرقت، قرارگاه مذکور در استان خوزستان در عملیات خود، 30 دستگاه خودرو، 133 دستگاه موتورسیلکت، 40 فقره کیف قاپی و 23 فقره سرقت موبایل کشف کرده است.

وی ادامه داد: مجموع کشفیات پلیس استان در این عملیات یک هفته ای، 851 فقره انواع سرقت بوده و تعداد 543 نفر از سارقان و مجرمان حرفه ای نیز دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند.

صالحی به عملکرد یک ماهه پلیس در حوزه های پلیس های تخصصی پلیس آگاهی، مبارزه با مواد مخدر، پلیس راهور و پلیس راه اشاره کرد و افزود: در خردادماه امسال سرقت های مهم و تاثیرگذار بر امنیت روانی مردم، در خوزستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرد به طوری که سرقت بانک و سرقت طلافروشی در حد صفر بوده است.

وی ادامه داد: در خردادماه 93 درمقایسه با خرداد 92 میزان کشفیات در حوزه های مختلف، 23 درصد افزایش یافت. همچنین در خرداد ماه امسال، 73 درصد از سرقت های به وقوع پیوسته کشف شدند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی خوزستان گفت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر در خردادماه امسال افزایش 42 درصدی کشف انواع مواد مخدر داشتیم. 8 باند مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند و در جریان این عملیات، 497 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد و 22 درصد افزایش دستگیری را در این حوزه شاهد بودیم.

وی در خصوص سوخت قاچاق نیز به افزایش 143 درصدی کشف سوخت قاچاق در خردادماه 93 اشاره کرد.

صالحی در حوزه پلیس راهور نیز به کاهش 16 درصدی تصادفات شهری در خردادماه امسال اشاره کرد و گفت: در آیتم های مختلف تصادفات خسارتی، جرمی و منجر به فوت شاهد کاهش چشمگیری بودیم که نشان می دهد شهروندان در حوزه راهنمایی و رانندگی به سوی قانونمند شدن و قانونگرایی پیش رفته اند. در حوزه پلیس راه نیز در مجموع تصادفات جاده ای در خردادماه 4 درصد کاهش تصادفات را شاهد بودیم.

وی در ادامه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ابلاغ اطلاعیه پلیس در خصوص مبارزه با روزه خواری و مصادیق روزه خواری اشاره کرد و گفت: طرح مبارزه با روزه خواری در ماه مبارک رمضان با تاکید بر رعایت شئونات اسلامی و برخورد با مصادیق روزه خواری از روز گذشته در استان به اجرا در آمده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی خوزستان گفت: کلیه همکاران از جمله انتظامی و راهور با ابلاغ طرح مبارزه با مصادیق روزه خواری، فعایت خود را در جهت اجرای طرح آغاز کرده اند و با افرادی که تظاهر به روزه خواری برخورد می کنند. البته مبنای کار بر تذکر لسانی است که در صورتی که این تظاهر از سوی راننده خودرو یا سرنشینان آن رخ دهد، خودرو اعمال قانون شده و به پارکینگ منتقل می شود.

صالحی افزود: بیمار بودن یا مسافر بودن دلیلی بر توجیه روزه خواری نیست، به همین دلیل به بیمارستان ها و مراکز درمانی ابلاغ شده که محلی را به صورت سرپوشیده برای همراهان بیمارانی که از شهرستان ها به مرکز استان سفر می کنند، ترتیب دهند.

وی تصریح کرد: کسانی که تظاهر به روزه خواری کنند و عمل آنها از مصادیق هنجارشکنی باشد، به مقامات قضایی جهت تشکیل پرونده ارجاع داده خواهند شد.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
0
0
کاش برخوردهای شدید وارد مسائل شرعی نمی شد.روزه خواری یک بهنجار نیست، ولی برخورد سرسختانه با آن عواقب بدتری خواهد داشت. لطفا بجای پاک کردن مسئله مسئولان به فکر حل ان باشند. به هرحال مسافرت و بیماری اتفاق می افتد. اسلام دین رأفت است،چهره آن را بد نکنیم.
:
:
:
آخرین اخبار