تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۶۰۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خوزستان:
کمیته‌امداد تنها متولی‌جمع‌آوری‌زکات‌فطریه است
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی خوزستان گفت: متولی جمع‌آوری زکات فطریه طبق مصوبه وزارت کشور تنها کمیته امداد است و هیچ شخص حقیقی یا حقوقی اجازه انجام این امر را ندارد.

محمدرضا علیپور امروز با بیان اینکه بیش از 93 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند که حدود 235 هزار نفر را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان اقبال خیرین به کمیته امداد افزایش می‌یابد و در نقاط مختلف استان سفره‌های آسمانی با محوریت مساجد و مراکز نیکوکاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 12 هزار یتیم در استان خوزستان وجود دارد، گفت: حدود 35 هزار حامی ایتام در استان حمایت از این ایتام را برعهده دارند که سعی می‌شود در این ماه مبارک تعداد حامیان افزایش یابد، برنامه حامی‌یابی با ایجاد پایگاه‌های حامی‌یابی در سطح استان انجام می‌شود و با هدف اضافه شدن پنج هزار حامی به تعداد حامیان موجود است.

علیپور تصریح کرد: حدود 56 درصد افراد تحت حمایت کمیته امداد استان را زنان بی‌سرپرست تشکیل می‌دهند که در ماه مبارک رمضان برنامه توزیع سبد کالا توسط حامیان درنظر گرفته شده است. در این طرح با ارسال پیامک به حامیان و تعریف رقم ریالی در سبد کالا برای آنها، توزیع سبد موادغذایی در کنار تعهد مالی انجام خواهد شد.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی ادامه داد: طرح مفتاح الجنه از دیگر برنامه‌های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان است که در این طرح با هدف دلجویی از خانواده‌های بی‌سرپرست از این خانواده‌ها سرکشی و مواد غذایی و مایحتاج آنها تامین می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار