تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۶۷۱۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم تقویت تشکل‌های مردم‌نهاد در خرمشهر
فرماندار خرمشهر بر لزوم مشارکت تشکل‌های مردم نهاد در امر احیای فرهنگ مطالعه تاکید کرد و گفت: باید به دنبال تقویت تشکل‌های مردم‌نهاد در سطح شهرستان بود.

عبدالله حسینی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرمشهر با تاکید بر تقویت تشکل‌های مردمی در سطح شهرستان اظهار کرد: تعداد انجمن‌های مردم‌نهاد در خرمشهر بسیار کم است و باید به ‌دنبال تقویت و فعال‌سازی این تشکل‌ها در زمینه‌های مختلف بود تا تحولی در سطح شهر ایجاد شود.

وی افزود: از مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهیم تشکل‌هایی از نویسندگان، مولفان کتاب، نمایشنامه‌نویسان و صاحب نظران تشکیل داده و برای ترویج فرهنگ نویسندگی، کتاب و کتابخوانی در سطح شهر تلاش کند.

فرماندار خرمشهر به طراحی قبوض مشارکت نگه‌داری کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای تقویت کتابخانه‌ها و بالا بردن بهره‌وری مطالعه مفید در بین شهروندان است که نیاز است مردم را بر این امر مهم حساس ساخت.

وی گفت: بیشتر کتابخانه‌های عمومی شهرستان دارای کتاب‌های قدیمی و از رده خارج هستند و تزریق جزیی کتاب از سوی نهاد کتابخانه‌ها جوابگو نیست.

فرماندار خرمشهر با اشاره به نیاز کتابخانه‌های عمومی خرمشهر به حداقل 10 هزار جلد کتاب گفت: پیگیری‌هایی برای تامین این کتاب‌ها با مشارکت شهرداری و سازمان منطقه آزاد اروند صورت گرفته است و به زودی به کتابخانه‌های عمومی تزریق می‌شوند.

وی گفت: احداث کتابخانه در مناطق محروم روستایی و حاشیه شهر برای ترویج فرهنگ کتابخوانی ضروری است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار