تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۷۹۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
علیپور:
جمع‌آوری 600 میلیون‌ تومان زکات‌فطریه در استان
معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: پیش بینی می شود میزان فطریه جمع آوری شده امسال از سطح استان به حدود یک میلیارد تومان برسد.

محمدرضا علیپور گفت: طبق اعلام شهرستان ها، تاکنون در حدود ششصد میلیون تومان فطریه در سراسر استان جمع آوری شده است که بر این اساس احتمال می رود پس از جمع آوری فطریه کلیه شهرستان ها این رقم به یک میلیارد تومان برسد.

 وی با بیان اینکه هنوز فطریه 10 تا 12 شهرستان جمع آوری نشده است،  افزود: به دلیل بعد مسافت و پراکندگی شهرهای استان به شهرستان ها برای جمع آوری و ارسال فطریه های مردمی تا پایان وقت اداری امروز سه شنبه 14 مرداد مهلت داده شده است.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان اظهار کرد: 400 پایگاه در سراسر استان کار جمع آوری فطریه را برعهده داشتند که بین 250 تا 300 پایگاه به مساجد تعلق داشت.

علیپورعنوان کرد: نیازمندان هر محله از قبل به مساجد یا دفاتر مصلاهای هر شهر معرفی شده و بر طبق نظر ائمه جماعات مساجد و ائمه جمعه هر شهرستان کمک به این نیازمندان از محل فطریه ها به صورت نقدی پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: فطریه های جمع شده هر محله به نیازمندان همان محل تعلق می گیرد.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: با هماهنگی آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان و رئیس شورای زکات استان و اداره کل اوقاف خوزستان فرم های جمع آوری فطریه بین مساجد توزیع شد که در امر جمع آوری علاوه بر پایگاه های کمیته امداد بهزیستی هم همکاری داشته است.

علیپور با بیان اینکه استقبال مردم نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر بوده است، افزود: میزان فطریه سال گذشته زیر 300 میلیون تومان بوده در حالی که این میزان تاکنون بالای 600 میلیون تومان شده است که پیش بینی می شود تا پایان مهلت پایگاه ها تا اتمام تایم اداری امروز این مبلغ به یک میلیارد هم برسد. این در حالی است که میزان فطریه جمع آوری شده در مصلای اهواز در روز عید فطر در حدود 50 میلیون تومان بوده است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار