تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۶۷۹۸۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صالح‌پور:
تفکیک جنسیتی در روابط کاری و عادی مقبول نیست
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اهواز با تایید بر این که فراهم کردن آرامش و آسایش برای زنان در محیط‌های کاری و مجامع مختلف را می‌توان با مواردی جز دیوار کشیدن بین زن و مرد امکان‌پذیر کرد، گفت: رعایت اصول اخلاقی و شئونات اسلامی ضرورت جامعه است، اما این که تفکیک جنسیتی در روابط کاری و عادی بین زن و مرد اتفاق بیافتد، مقبول نیست.

زیبا صالح‌پور اظهار کرد: خداوند زن و مرد را با ویژگی های خاصی و تفاوت هایی آفریده است، البته منظور از تفاوت، تفاوت ظاهر و شکل نیست بلکه نگرش ها و رفتارهایی است که این دو با هم دارند.

وی ادامه داد: در دیدگاه سنتی، مرد را از نظر توان و بعضا از نظر عقل هم برتر و سرآمدتر و زن را احساسی‌تر و عاطفی می‌داند. در دیدگاه دیگری، اصل بر شایستگی و توانمندی گذاشته می‌شود و زن از نظر این دیدگاه، این قابلیت را دارد که به سمت کمال برود و اگر آموزش‌های لازم را فرا گیرد می تواند به جایگاهی از کمال برسد که مرد باید برسد.

عضو شورای شهر اهواز افزود: با همه این موارد ما باید بپذیریم که زن و مرد هر دو سرمایه جامعه هستند و جامعه باید از توانمندی و استعداد هر دو بهره بگیرد تا به رشد و توسعه دست یابد. زنان ایرانی اکنون به حدی از کمال رسیده‌اند که باید در جایگاه‌های بالاتر مدیریتی قرار بگیرند تا کشور با بهره‌مندی از توانمندی همه، به توسعه مورد نظر خود برسد.

صالح‌پور با بیان این که جامعه فقط توسط مردان نیست که توسعه می‌یابد، افزود: باید همسان مردان از ظرفیت زنان نیز استفاده شود تا جامعه بتواند توسعه پیدا کند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اهواز گفت: اصول اعتقادی و مباحث اخلاقی و رفتاری داریم که دین مبین اسلام تاکید بر رعایت آنها دارد اما رعایت این اصول نباید با حایل گذاشتن و دیوار کشیدن بین زن و مرد صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: فرد اگر معتقد به اخلاق و رفتارهای اسلامی باشد؛ زن در هر مجمعی از مردان قرار بگیرد، با رعایت اخلاق اسلامی و باورهای دینی از سوی هر دو طرف، محیطی سالم و آرامش مورد انتظار برای او در محیط هایی مانند محیط های کاری ایجاد می‌شود.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
0
0
کاری نکنید دنیا بشکل طالبان ما راببیند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
3
2
اگه اعتقاداتش زياد محكم نباشه چي ؟؟
تنها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
0
0
انسان باید در درجه اول حجاب فکری داشته باشد. اگر افکار بیمار گونه باشد هیچ جوری نمی توان جامعه را به سعادت رساند چه تفکیک جنسیتی باشد یا نباشد.آیا مسلمانان کشور های اروپایی هم اینقدر که ما سست عنصر نشان می دهیم هستند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
0
0
حرف مفت...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
0
0
اگر کسی اعتقاداتش محکم نباشد بهتر است به یک مشاور روحانی مراجعه کند .وبیشتر به تقویت ایمانش به پردازد .
:
:
:
آخرین اخبار