تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۸۸۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
دلیل موفق نبودن بسیاری از طرح‌ها نبود پیوست فرهنگی است
روز پنج‌شنبه 30 مرداد 93 در بازدید استاندار خوزستان و معاونان او به همراه مسؤولان شهرداری، فرمانداری اهواز و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از موزه هنرهای معاصر اهواز نشست بررسی وضعیت مجمتع‌های فرهنگی هنری اهواز تشکیل شد.

عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان، در این نشست بیان کرد: اگر قرار باشد در استان اتفاقی بیفتد جز با تعامل نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد و خوشبختانه در فضای استان غیر از این نیست. بنابراین باید جست‌وجو کنیم مواردی را که با هم‌افزایی می‌توان به نتیجه رساند عملیاتی کرد.

وی با تاکید بر این که نتیجه و خروجی کار باید خدمت به مردم باشد اظهار کرد: باید فکری کنیم که نهایت این تلاش‌ها در این جهت باشد که در جغرافیای استان خوزستان و مردم نیز اثرگذار باشد.

مقتدایی دلیل موفق نبودن بسیاری از طرح‌ها را نبود پیوست فرهنگی به گونه‌ای که تعلق خاطر نسبت به آن طرح‌ها ایجاد کند دانست و گفت: مواردی که می‌تواند عامل وحدت باشد به صورت کارگروه‌های فرهنگی دنبال شود تا هر کسی با هر فرهنگ و بضاعت مالی بتواند در چنین فضاهایی قرار گیرد و استعداها در شرایط مناسب شکوفا شوند.

استاندار آن گاه خطاب به مسؤولان شهرداری و فرمانداری اهواز گفت: برای احیای این فضاهای فرهنگی و هنری اقدامات و تعهدات لازم جهت عملیاتی کردن این پروژه انجام شود تا پروژه عملیاتی و فضای فرهنگی و هنری مناسبی فراهم شود چراکه در غیر این صورت مقابل جوانان مسؤول هستیم.

مقتدایی با تأکید بر این که این فضا باید آرامش‌بخش باشد و تحت سیطره شرایط فرهنگی نظام قرار گیرد گفت: اگر چنین فضای فرهنگی و هنری برای جوانان فراهم نشود زمینه برای بروز رفتارهای دیگری فراهم می‌شود. اما اگر جوانان در چنین فضاهای فرهنگی و هنری حضور یابند شخصیتی که به دنبال آن هستیم شکل خواهد گرفت.

مقتدایی همچنین ضروت تعامل دستگاه‌ها را برای فراهم کردن فضاهای فرهنگی و هنری مناسب و اثرگذار بر مردم مهم دانست.

در ادامه این نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان تصریح کرد: مدت‌های مدیدی است که مردم و هنرمندان اهواز از فضاهای فرهنگی و هنری دراین شهرستان محروم هستند.

همایون قنواتی یادآورى: از سال 78 و بر اساس توافق‌نامه‌ای با شهرداری اهواز زمینی به مساحت 11 هزار و 200 متر مربع به منظور ساخت موزه در مکان فعلی در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان قرار گرفت. بنا بود تالار اجتماعات، سالن نمایش و مجتمع هنرمندان در آن تأسیس و محلی برای انجمن‌های هنری درآن فراهم شود.

او ادامه داد: ساخت موزه هنرهای معاصر با توقف چندین ساله از سال 80 آغاز شد و برای ساخت دیگر بخش‌ها همچون تالار و سالن نمایش اجرای پروژه از سوی شهرداری وقت متوقف شد. این درحالی است که بالغ بر 2 میلیارد تومان برای زیرساخت‌های این پروژه‌ها هزینه شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این درخواست که در این نشست هماهنگی‌ها و دستورات لازم جهت توسعه این فضاها اتخاذ شود به آماده بودن نقشه و طرح‌های سه پروژه سالن نمایش، اجتماعات و خانه هنرمندان اشاره کرد و گفت: در صورت تأمین اعتبار امکان بهره‌برداری از این پروژه‌ها وجود دارد.

در ادامه مسؤولان شهرداری و فرمانداری اهواز آمادگی خود را برای انجام تعهدات و پیگیری اقدامات لازم اعلام کردند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار