تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۹۲۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسیر ارتباطی میدان شهید صیاد شیرازی تا بلوار پدافند کلنگ‌زنی شد
پروژه مسیر ارتباطی میدان شهید صیاد شیرازی تا بلوار پدافند در غربشهر اهواز کلنگ‌زنی شد.

سیدخلف موسوی در این مراسم که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: مسیر ارتباطی میدان شهید صیاد شیرازی تا بلوار پدافند، این امکان را به شهروندان اهواز می‌دهد که در مدت زمان کمتری از شرق به غرب اهواز تردد کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهروندانی که از شرق اهواز و مناطقی مانند زیتون و کورش قصد ورود به محدوده غرب شهر را داشته باشند، باید یا از خیابان اصلی کیانپارس یا از بلوار ساحلی تردد کنند که با بهره‌برداری از مسیر ارتباطی میدان شهید صیاد شیرازی تا بلوار پدافند، دسترسی شرق به غرب اهواز آسان‌تر شده و مسافت کمتر و زمان آمد و شد کاهش می‌یابد.

شهردار اهواز افزود: بر اساس محاسبات کارشناسان، زمان تردد تا میدان شهید صیاد شیرازی در شرایط عادی و بدون ترافیک 17 دقیقه است که با ایجاد این مسیر ارتباطی، این زمان به 7 دقیقه کاهش می‌یابد و 10 دقیقه صرفه‌جویی در زمان، برابر با صرفه‌جویی در بسیاری موارد از جمله سوخت مصرفی است.

موسوی اظهار کرد: 65 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات داخلی شهرداری برای ایجاد این مسیر اختصاص داده شده است و این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: همچنین با توجه به عبور ریل راه آهن از منطقه کیان‌آباد، مذاکراتی با مجموعه راه آهن جنوب در حال انجام است تا در قالب ساخت روگذر یا زیرگذر، مناطق کیانپارس و کیان‌آباد به هم مرتبط شوند.

همچنین آیت‌الله دکتر محسن حیدری در مراسم کلنگ‌زنی پروژه مسیر ارتباطی میدان شهید صیاد شیرازی تا بلوار پدافند اظهار کرد: مجموعه شهرداری اهواز و شورای شهر باید خدمات مهم و بسیار زیاد دیگری به شهروندان ارایه کنند.

وی ادامه داد: با توجه به عقب‌ماندگی شهر در حوزه عمرانی باید همه مسئولان از جمله شهرداری و شورا تلاش مضاعفی داشته باشند تا این عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به طرح سامان‌دهی سواحل کارون در اهواز اشاره کرد و گفت: این طرح که دارای اعتبار 800 میلیارد تومانی است در شورا در دست بررسی است که امیدواریم به تصویب برسد و شاهد آغاز مراحل اجرایی و عملیاتی این طرح بزرگ در کلانشهر اهواز باشیم.

همچنین پیمان کاظمی‌نژاد در مراسم کلنگ‌زنی پروژه مسیر ارتباطی میدان شهید صیاد شیرازی تا بلوار پدافند اظهار کرد: این پروژه بالغ بر 4 هزار متر طول و 100 هزار مترمربع مساحت دارد و یک میلیون و 150 هزار مترمربع میزان آسفالت مورد نیاز برای این مسیر است.

وی در خصوص پیگیری نحوه اجرا و ادامه کار پروژه‌های عمرانی گفت: لازم است شورای شهر برای پیگیری پروژه‌هایی که کلنگ‌زنی می‌شوند، یک دفتر ویژه و ستاد فنی تشکیل دهد و برای نحوه ادامه کار تمامی پروژه‌ها برنامه‌ریزی شود تا پروژه‌ها طبق همان زمان‌بندی تعیین شده، به بهره‌برداری برسند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان افزود: مردم ما مردمی باهوش هستند و حافظه خوبی دارند، بنابراین نباید کوتاهی در ادامه پروژه‌ها بعد از این کلنگ‌زنی‌ها موجب ناامیدی یا کم‌امیدی مردم شود. البته پروژه‌هایی که در سطح شهر اهواز آغاز شده‌اند از جمله تعریض پل سوم و سایر پروژه‌های روگذر و زیرگذر، با همت خوبی پیگیری می‌شوند اما روند کار پروژه‌های عمرانی باید برنامه‌ریزی شده و بر طبق زمان‌بندی باشد و طبق اصول و برنامه پیش برود.

کاظمی‌نژاد اظهار کرد: وفاق بین شهرداری و شورای شهر اهواز می‌تواند یک امر مثال‌زدنی برای سایر شهرداری‌ها و شوراها در استان خوزستان باشد. متاسفانه گاه اختلاف‌هایی بین برخی شهرداری‌ها و شوراهای شهر پیش می‌آید و حل این مشکلات، وقت زیادی از مسئولان استانداری می‌گیرد و به جای این‌که به اصل مشکل مردم و حل مشکلات استان بپردازیم، باید این اختلاف‌های بین شهردارها و شوراهای شهر را حل کنیم.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در کلانشهر اهواز شاهد وفاق و همدلی بین شهرداری و شورای شهر هستیم و امید است این وضعیت ادامه پیدا کند. نظر استاندار خوزستان و معاون عمرانی استانداری این است که در محدوده زمانی اندکی که فرصت خدمت وجود دارد بتوان نهایت بهره‌وری و بیشترین استفاده از زمان را داشت و این امر در سایر شهرها نیز اجرایی شود.
:
:
:
آخرین اخبار