تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۹۲۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مطرح کرد ؛
اختصاص سالانه ۵۸ هزار میلیارد ریال برای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان
مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برای احیای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری سالانه ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

کیخسرو چنگلوایی اضافه کرد: همچنین 1900 میلیارد تومان از محل فاینانس با کشور چین برای اجرای این طرح تامین شده است.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: بانک‌ها همکاری خوبی را با کشاورزان خوزستانی ندارند در این خصوص پرونده‌های تشکیل شده بیش از سه برابر سال های گذشته است.

وی افزود: 116 شبکه فرعی، 90 هزار هکتار زهکشی زیر زمینی برای ا جرای طرح 550 هزار هکتاری ایجاد شده است.

چنگلوایی با بیان اینکه 4 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این طرح به کار گرفته می‌شوند، گفت: طرح 550 هزار هکتاری برای شهرستانهایی اجرایی و عملیاتی می‌شود که لوله کشی 1 و 2 توسط سازمان آب و برق در این شهرستان‌ها ایجاد شده باشد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح از مهاجرت روستانشینان به شهر جلوگیری می‌شود، عنوان کرد: این طرح در 19 شهرستان استان خوزستان عملیاتی می‌شود.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه برای تجهیز و نوسازی ادوات کشاورزی 460 میلیارد تأمین شده است، گفت: امسال تولید خیلی از محصولات کشاورزی در استان مثبت شد ولی باید به دنبال صادرات محصولات کشاورزی باشیم.

وی بیان کرد: به مناسبت هفته دولت 107 پروژه کشاورزی با 287 میلیارد تومان در استان خوزستان به بهره برداری می‌رسد و بیشترین تعداد پروژه‌های سازمان جهاد کشاورزی مربوط به شهرستان باغملک با 17 پروژه است.

چنگلوایی با بیان اینکه 113 هکتار تحت کشت سبزی و صیفی جات رفته است تصریح کرد: کمبود آب در کرخه و مارون باعث شده که محدودیتهای در کشت برای کشاورزان بوجود بیاید.

وی اضافه کرد: استان خوزستان مانند سال‌های گذشته با تولید 14. 5 میلیون تن محصولات کشاورزی در جایگاه نخست کشوری قرار گرفت.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: استان خوزستان با تولید 50 درصد از خرمای کشور و 38 درصد از ذرت کشور رتبه اول کشور در این محصولات را دارد.

وی افزود: با تولید بیش از یک میلیون تن گندم رتبه نخست این محصول در کشور به استان خوزستان تعلق دارد و امسال 1میلیون و 30 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار