تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۶۹۳۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:
در بخش درمان ، کمبود نیروی انسانی داریم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از عمده‌ترین مشکلات خوزستان در بخش درمان است.

اسماعیل ایدنی عصر امروز در آئین افتتاحیه آزمایشگاه میکروب شناسی و تحقیقات مولکولی دانشگاه بین‌المللی اروند اظهار کرد: متاسفانه آموزش نیروهای انسانی متناسب با نیاز استان انجام نشده است.

وی با اشاره به کمبود شدید پرستار در سطح استان خوزستان افزود: اخیرا فراخوانی را برای جذب یک‌هزار و 500 پرستار ارائه کردیم که توانستیم تنها 600 نفر را جذب کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: در بخش پزشک عمومی و متخصص نیز کمبودهای زیادی داریم که امید می‌رود با حمایت و همراهی نمایندگان مجلس و سایر ارکان دولت بتوانیم بخش را در استان نهادینه کنیم.

ایدنی یادآور شد: باید در راستای جذب و بکارگیری نیروهای فارغ التحصیل در استان خوزستان بکوشیم نه آنکه نیروهای پس از آموزش در اهواز به سایر نقاط کشور فرستاده شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: پس از ابلاغ دولت تدبیر و امید در خصوص سیاست‌های کلی سلامت، مقوله سلامت در کشور در اولویت نخست تا سوم قرار گرفت و این در حالی ا‌ست که پیشتر وزارت بهداشت از نظر ساختاری جزو سه دستگاه اجرایی کشور به لحاظ جمعیتی و در رده 14 تا 16 به لحاظ مالی قرار داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه مقوله سلامت یکی از اساسی‌ترین نیازهای بشری است گفت: اوج بحرانی که در حوزه سلامت در کشور وجود داشت مربوط به سال‌های 91 و 92 بود که به دلیل تغییر نرخ ارز و هزینه‌های کمرشکن بیماری‌های مختلف بروز کرده بود.

ایدنی افزود: سالانه 80 هزار نفر برای هزینه‌های بیماری‌های مزمن و خطرناک به زیر خط فقر سقوط می‌کنند.

*سرطان به عنوان دومین علت مرگ و میر در کشور

وی از سرطان به عنوان دومین علت مرگ و میر در کشور نام برد و اظهار کرد: سالانه 8 هزار میلیارد تومان بابت درمان بیماران سرطانی به بودجه کشور تحمیل می‌شود که این معادل بودجه علوم پزشکی است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، بر اساس برنامه چهارم توسعه باید میزان پرداختی مردم بابت درمان سه درصد می‌شد که این مبلغ طبق آمارهای موجود در سال 91 و 92 به 50 درصد رسید.

ایدنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح آزمایشگاه میکروب شناسی و تحقیقات مولکولی دانشگاه بین الملل اروند تصریح کرد: این آزمایشگاه در زمینی با زیربنای 250 متر مربع و صرف هزینه‌ای بالغ بر 6 میلیارد ریال از محل درآمدهای اختصاصی واحد بین الملل راه اندازی شده است.

وی یادآور شد: این آزمایشگاه به ابزارهای سیستم آموزشی هوشمند، میکروسکوپ دانشجویی، میکروسکوپ لوپ، پی سی آر، ژل داک، فریز منفی 70 درجه، شیکر، TIMF ،PCR REAL، نانو دراپ، سانتریفیوژ یخچال دار، سانتریفیوژ دور بالا، ترموبلاک و انکوباتور مجهز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از برگزاری کلاس‌های عملی دروس میکروب شناسی و انگل شناسی دانشجویان و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و پایان نامه‌های دانشجویی به عنوان برخی از فعالیت‌های قابل اجرا در این آزمایشگاه نام برد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار