تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۹۴۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرباز معلم‌ها به کمک آموزش و پرورش می‌آیند
استاندار خوزستان گفت : برای کمبود بخش نیروی انسانی مدارس در استان خوزستان باید از سرباز معلم استفاده کرد تا این خلا که به افت تحصیلی در استان منجر شده به سرعت برطرف شود.

عبدالحسن مقتدایی شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان خوزستان در محل استانداری خوزستان اظهار داشت : مشکلات آموزش و پرورش استان تنها با اعتبار و پول قابل حل نیست بلکه باید از تمامی نیروهای کمکی برای بالا بردن سطح آموزش به دانش آموزان در استان استفاده کرد.

طبق آمار موجود در حال حاضر استان خوزستان بیش از هفت هزار نفر کمبود معلم در مقاطع سه گانه تحصیلی دارد که سالهای گذشته با اضافه تدریس معلمان این مشکل برطرف شد اما باعث افت تحصیلی در این استان شد.

وی با اشاره به اینکه اداره کل اموزش و پرورش استان در حال حاضر با کمبود نیرو روبرو است بیان داشت: می توان برای کمک به کمبود نیروی تربیت معلم استان از سرباز معلم استفاده کرد که برای این منظور لشکر 92 زرهی، فرماندهی نیروی انتظامی و سپاه آمادگی خود را برای مامور کردن سربازان تحصیل کرده یگانهای خود به مدارس استان برای تدریس اعلام کرده اند.

مقتدایی گفت: در سال آینده وضعیت آموزش و پرورش استان بهبود می یابد و بسیاری از مشکلات به ویژه مشکل کمبود نیرو نیز حل می شود.

عالی ترین مقام دولت در استان بیان داشت: فرمانداران استان تا دوهفته آینده باید گزارشی از وضعیت مدارس شهرستان های خود اعلام کنند تا در صورت وجود کمبودی در مدارس استان تا زمان بازگشایی مدارس برطرف شوند.

استاندار خوزستان افزود: هردستگاهی که معوقاتی به آموزش و پرورش استان دارد باید پرداخت کند تا این سازمان مهم در امر آموزشی مشکلی در زمینه مالی نداشته باشد.

وی افزود: در صورتی که خانواده ای از دانش آموزان قادر به کمک کردن به مدارس هستند کمک کنند و آموزش و پرورش را در این زمینه تنها نگذارند البته این کمکها به هیچ عنوان نباید اجباری باشد.

مقتدایی با اشاره به کمک گرفتن از خیران برای بهبود وضعیت مدارس استان بیان داشت: خیران می توانند کمک بسیار زیادی در وضعیت مدارس استان داشته باشند و کمک 200 میلیارد ریالی آنان برای برچیده شدن مدارس کپری در سال گذشته باعث جمع شدن این مدارس شد.

همچنین در ادامه جلسه معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: امسال برای بازگشایی مدارس پروژه مهر برنامه ریزی شده است که هدف این پروژه بازگشایی مطلوب مدارس است.

جمشید کمایی در ادامه بیان داشت: بر اساس این پروژه بررسی و تحقیقات لازم از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان در تمامی مناطق استان انجام می شود تا کمبودها و مشکلات بررسی و برطرف شوند.

وی بیان داشت: امسال دانش آموزان به طورالکترونیکی ثبت نام شدند و بالغ بر 97 درصد دانش آموزان استان تاکنون ثبت نام شده اند.

کمایی همچنین با بیان اینکه تعداد دانش آموزان رشته ریاضی در استان بسیار کم است تصریح کرد: در 12 منطقه استان دانش آموز ثبت نام شده در رشته ریاضی فیزیک وجود ندارد و باید برای تقویت دانش آموزان جهت ورود به این رشته هزینه و سرمایه گذاری کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه خوزستان یک استان صنعتی است به نیروی مهندس و فنی بسیار نیاز است و باید نیروهای بومی در استان برای ورود به بازار کار استان پرورش داد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار