تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۷۰۴۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در جلسه شورای شهر مطرح شد:
از اول مهر، پل سوم به حالت سابق بازمی گردد
در برنامه پنج ساله کنونی شهرداری اهواز، میانگین هزینه در سال 550 میلیارد تومان و به طورکلی، 2800 میلیارد تومان بوده است / سال گذشته از آن جا که تصویب این نرخ نامه دیر انجام شد، مبلغی که به صورت علی الحساب معادل 60 هزار تومان بود از دانش آموزان دریافت گردید اما امسال این نرخ نامه به موقع تهیه گردیده و با 25 درصد افزایش، 45 هزار تومان محاسبه شده است
خوزنیوز: سلحشور عضو شورای شهر گفت: کارهای بتنی پروژه تعریض پل سوم دقیقا مطابق برنامه زمان بندی تا اواخر شهریور به پایان می رسد و همزمان دو باند سابق پل آزاد می شود

به گزارش خوزنیوز در پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر اهواز که عصر دیروز در محل ساختمان این شورا تشکیل گردید، علی ناصری عضو شورای شهر در نطق پیش از دستور خود به ارائه نکاتی پرداخت و گفت: جا دارد از شرکت آبفای اهواز و شهرداری منطقه سه برای حل مشکلاتی از جمله بهبود شبکه فاضلاب و آماده سازی خیابان ها در منطقه علی آباد تقدیر کنیم.

وی هم چنین اظهار داشت: شهرداری اهواز باید بتواند با مشورت بزرگان برای شهر اهواز سند چشم انداز بیست ساله و برای جامه عمل پوشاندن به آن نقشه راه و برنامه پنج ساله تهیه کند. ازسوی دیگر ما در شورا باید بتوانیم هر سه ماه یک بار در مورد نحوه صرف شدن اعتبارات و اعطای پاداش در شهرداری، به شهردار نمره بدهیم. رمز موفقیت شهردار عمل کردن مطابق بودجه است.

ابراهیم نوشادی، معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری اهواز که در این جلسه حضور داشت به سخنان ناصری در این رابطه پاسخ داد و گفت: برنامه پنج ساله در شهرداری اهواز موجود است و از سال 90 تا 95 را دربرمی گیرد. شورای ارزیابی برنامه پنج ساله نخست و نیز یرنامه ریزی برنامه پنج ساله دوم نیز قرار است پس از انتخابات هیأت رییسه شورای شهر تشکیل شود.

وی افزود: پیرامون برنامه بیست ساله نیز پیشنهاد ما این است که مانند کشورهای توسعه یافته، شهرداری بتواند به طور کامل شهر را در دست داشته باشد و برای توسعه آن برنامه ریزی کند. این سند چشم انداز باید با حضور همه دستگاه ها ایجاد شود و پس از آن همه مکلف به پیروی از آن باشند.

نوشادی خاطرنشان کرد: در برنامه پنج ساله کنونی شهرداری اهواز، میانگین هزینه در سال 550 میلیارد تومان و به طورکلی، 2800 میلیارد تومان بوده است.

پس از آن، ناجی سواری عضو دیگر شورای شهر اهواز به مشکلات سه مدرسه واقع در کوی کیان و کوی علوی اشاره کرد و گفت: این مدارس به دلیل تجمع دستفروشان در این محل، مشکلات بهداشتی، بوی نامطبوع بساط ماهی فروشان و ازدحام جمعیت با مشکلات عدیده ای روبرو هستند به طوری که حتی درب این مدارس نیز مسدود شده است.

وی افزود: از اعضای شورای شهر خواستارم از نزدیک از این مدارس دیدن کنند و مشکلات آن ها را مشاهده کنند و از همه مسئولین شهر اهواز می خواهم چاره ای بیندیشند تا مشکلات این سه مدرسه زودتر برطرف شود.

سپس ناصری، عضو شورای شهر به نزدیکی بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: با توجه به این که تا آن زمان پروژه تعریض پل سوم به اتمام نمی رسد و این پل مسیر عبورومرور زیادی خواهد بود، دو راه در پیش داریم. نخست آن که در ساعاتی از روز عبور از پل به صورت یک طرفه باشد و دیگر این که در کنارل سوم، یک پل شناور موقت احداث کنیم تاگره ترافیکی برطرف شود.

جمشید سلحشور، عضور شورای شهر در پاسخ به سخنان ناصری گفت: کارهای بتنی پروژه تعریض پل سوم دقیقا مطابق برنامه زمان بندی تا اواخر شهریور به پایان می رسد و پس از آن حدود 28 روز زمان لازم داریم تا تمام قسمت های پل از استحکام لازم برخوردار شود. اما از همان اواخر شهریور دو باند سابق پل آزاد می شود و تا اواخر مهر دو باند دیگر به آن اضافه می شود.

سپس جلسه شورا وارد دستور کار خود شد و غلامرضا سبزعلی عضو شورا درباره نرخ سرویس مدارس گفت: سال گذشته از آن جا که تصویب این نرخ نامه دیر انجام شد، مبلغی که به صورت علی الحساب، بیش از میزان نرخ نامه تعیین شده و معادل 60 هزار تومان بود از دانش آموزان دریافت گردید اما امسال این نرخ نامه به موقع تهیه گردیده و با 25 درصد افزایش، 45 هزار تومان محاسبه شده است.

آذر زمان پور نیز به ناتوانی آموزش و پرورش در تکمیل پروژه مهر به دلیل کمبود اعتبار اشاره کرد و گفت: مطابق قانون شهرداری موظف است معادل سه درصد از درآمد خود را به اداره آموزش و پرورش بپردازد که در سال های گذشته این حق به آموزش و پرورش اهواز پرداخت نشده است و خواهشمندم مطالبه این حق پیگیری شود تا در آغاز سال تحصیلی رنگ و روی مدارس کمی عوض شود.

وی افزود: نکته دیگری که وجود دارد این است که هم اکنون وظیفه مدیریت سرویس مدارس به مدیران مدرسه ها واگذار شده است که من به عنوان یک فرد فرهنگی معتقدم این جز وظایف ذاتی مدیر مدرسه نیست و باعث می شود راندمان آموزشی مدرسه پایین بیاید. ایاب و ذهاب وظیفه اداره تاکسی رانی است.
:
:
:
آخرین اخبار