تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۷۰۵۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو کمیسیون انرژی مجلس:
استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به جد دنبال می‌شود
نماینده مردم ماهشهر و بندر امام و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از موضوع های اساسی که در کشور به جد در کمیسیون انرژی مجلس و وزارت نیرو دنبال می شود استفاده از انرژی های نو و تجدید پذیر است.

حبیب آقاجری روز چهارشنبه اظهار کرد: باد و گرمای خورشید از جمله منابع انرژی های نو و تجدید پذیر هستند که در کشور از این لحاظ قابلیت های بسیار زیادی وجود دارد.

وی اضافه کرد: برای بهره مندی از این قابلیت ها در کمیسیون انرژی مجلس و وزارت نیرودر این زمینه نشست های مختلفی برگزار شده است.

آقاجری با اشاره به اینکه استفاده از انرژی های نو بحث کلان، کلیدی و راهبردی در کشور است افزود: در بودجه 93 هم در این زمینه ردیفی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به قابلیت های خوزستان در این زمینه گفت: خوزستان آفتاب گرم، باد و منابع آبی بسیاری دارد که می توان از این ظرفیت ها بهره مند شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: در این زمینه چند شهر اعم از ماهشهر در زمینه انرژی بادی تست شده و جواب داده و دولت می تواند سرمایه گذاری کند.

آقاجری گفت: موضوع دیگری که در خوزستان می شود روی آن کار کرد استفاده از آب دریاست؛ با توجه به گاز و منابع گازی بسیاری که در این خوزستان وجود دارد می توانیم از این دو مزیت برای شیرین کردن آب و نیز تولید برق استفاده کرد.

وی یادآوری کرد: نمونه این کار در قشم انجام و برخی از موسسه ها در این رابطه کار کرده اند؛ وزارت نیرو و مپنا(شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران) در قشم از آب دریا بوسیله توربین هایی اقدام به تولید برق کرده اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: این توربین ها با حرارت اگزوز در تولید آب شیرین و برق به کار برده می شوند.

آقاجری افزود: خوزستان حدود 300کیلومتر ساحل و گاز بسیاری دارد و این چنین طرحی در آن عملی است.

وی ادامه داد: خوزستان در زمینه انرژی های نو قابلیت های بسیار زیادی یدارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار