تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۷۲۷۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در هفته بهداشت رواني؛
آموزش‌وپرورش به بیماری اسکیزوفرنی می‌پردازد
ریيس اداره مشاوره تربيتي اداره‌كل آموزش ‌و پرورش خوزستان گفت:‌ هرسال از سوي وزارت آموزش‌ و پرورش يك شعار جهت بهبود سطح بهداشت رواني دانش‌آموزان انتخاب می‌شود؛ امسال نيز شعار اين وزارت "افزايش كيفيت و معنابخشي به زندگي دانش‌آموزان و با عنوان زندگي با يك اسکیزوفرن" انتخاب ‌شده است.

پروين كاوه با بیان این که 24تا 30 مهرماه هر سال، در تقويم آموزش و پرورش با عنوان هفته بهداشت رواني نام‌ گرفته است، اظهار کرد: در هفته بهداشت رواني سال جاری، عوامل ايجاد و همچنين شيوه‌‌هاي پيشگيري از بيماري اسكيزوفرني به معلمان و مشاوران آموزش داده مي‌شود.

وی افزود: فرد اسكيزوفرن، داراي اختلال زيستي و وارثتي است؛ در صورتی‌ که شخصي به لحاظ وراثتي مستعد ابتلا به اين بيماري باشد، با كنترل وضعيت اجتماعي فرد می‌توان از ابتلای وی به بيماري پیش‌گیری كرد و يا اين كه از تشديد بيماري توسط عوامل رواني-اجتماعي جلوگيري نمود.

ریيس اداره مشاوره تربيتي آموزش ‌و پرورش خوزستان تصريح كرد: در راستای شعار امسال هفته بهداشت روانی وزارت آموزش و پرورش؛ همايش "عوامل رواني، زيستي، اجتماعي در اسکیزوفرنی و ‌اعتياد مدرن" جهت شناخت اصولي اين بيماري ويژه مربيان آموزش ‌و پرورش، صبح امروز (27 مهرماه) در اهواز برگزار شد.

وی گفت:‌ به نظر می‌رسد امسال وزارت آموزش‌ و پرورش به منظور شناخت بهتر و درست‌تر اين قشر از افراد بيمار و همچنين عوامل رواني- اجتماعي مسبب اين بيماري در سطح جامعه، شعار امسال خود را به بيماري اسكيزوفرني اختصاص داده است.

كاوه در ادامه از برگزاري همایش‌ها و نشست‌های ويژه هفته بهداشت رواني در ساير شهرستان‌هاي خوزستان خبر داد و عنوان كرد: همايش بررسي روش‌هاي پیش‌گیری و شناسايي اسكيزوفرني، همايش ارتقا زندگي سلامت بهداشت روان و نمايشگاه نقاشي دانش‌آموزی زندگي با يك اسكيزوفرن، از برنامه‌هايي است كه در ساير شهرستان‌ها برگزار می‌شود. همچنين در اين هفته مشاوران آموزش ‌و پرورش با مراكز بهداشتي درماني و مراكز نيروي انتظامي نشست مشتركي را به‌ منظور بهبود سطح روابط و شناخت وظايف هر حوزه برگزار كردند.

وي گفت: علاوه بر آموزش شیوه‌های پیش‌گیری و عوامل ايجادكننده اسكيزوفرني در اين هفته، در ماه‌های آينده نیز در مدارس استان آزمون سنجش سلامت روان جهت پیش‌گیری از عوامل خطرزای پيش روي دانش‌آموزان و شناخت اختلالات رواني احتمالي آن‌ها در مدارس استان برگزار می‌شود.

ریيس اداره مشاوره تربيتي اداره‌كل آموزش ‌و پرورش خوزستان با بيان اين‌ كه ساير روزهاي هفته بهداشت رواني نيز تحت عناوين جداگانه‌ای نام‌گذاری شده‌اند، افزود:‌ "خدمات مشاوره و بهبود كيفيت زندگي"، "خدمات مشاوره و ارتقا شبكه حمايتي خانواده"، "خدمات مشاوره، اهميت جايگاه مشاوره و خدمات مراكز روان‌شناختی"، "خدمات مشاوره و آموزش مهارت‌های زندگي"، "خدمات‌ مشاوره و توانمندسازي رواني اجتماعي دانش‌آموزان" و "خدمات مشاوره و پیش‌گیری از رفتارهاي پرخطر" عناوين روزهاي اين هفته هستند.

اسکیزوفرنی یکی از بیماری‌های روانی بسیار خطرناک بوده که از زمان‌های قدیم نیز گزارش‌هایی در رابطه با بروز این بیماری در افراد داده شده است. درمان این بیماری به سادگی دیگر بیماری‌ها نیست و همچنین طول درمان آن نیز زیاد است.

اين بيماري با علایمي مانند در خود فرورفتگی یا اوتیسم، دوگانگی در تفکر و تصمیم‌گیری، کم شدن یا نبودن عواطف و احساسات،‌ اختلال در تفکر فرد و اشکال در ارتباط بین تداعی‌های ذهنی شناخته مي شود.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: اسکیزوفرنی
:
:
:
آخرین اخبار