تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۷۳۰۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چگونگی سفر به عتبات برای مراسم اربعین
مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: متقاضیان تشرف به عتبات در ایام محرم و صفر، به هیچ وجه به دلالان و کسانی که بدون هماهنگی سازمان حج و زیارت در کار اعزام به عتبات هستند، اعتماد نکنند.

ناصر حویزاوی اظهار کرد: در خصوص اعزام زائران به عتبات برای شرکت در مراسم‌های ماه محرم و اربعین حسینی، بر اساس دستوراتی که شورای سامان‌دهی اربعین حسینی سازمان حج و زیارت کشور ابلاغ می‌کند، عمل خواهیم کرد بنابراین زائران ایرانی که قصد شرکت در این مراسم را دارند، منتظر اطلاعیه‌های سازمان در این زمینه باشند.

وی ادامه داد: پس از صدور مجوز اعزام از سوی سازمان حج و زیارت، جدول زمان‌بندی به همراه اطلاعات لازم در خصوص فرایند ثبت‌نام و نحوه اعزام زائران به کشور عراق، در سایت این سازمان منتشر خواهد شد بنابراین زائران در این مورد عجله نکنند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: بعضا مشاهده می‌شود که در سطح شهر، بنرها و پلاکاردهایی با محتوای اعزام خصوصی به عتبات نصب شده و برخی افراد اقدام به جمعآوری پول و ویزای مردم برای اعزام به عتبات می‌کنند. هشدار می‌دهیم کسانی که از این طریق به عراق سفر کنند، هم در مرز و هم در مسیر مراسم اربعین گرفتار خواهند شد.

حویزاوی با بیان این که پیش‌بینی می‌شود ثبت‌نام عتبات برای اربعین حسینی از 15 آبان ماه آغاز شود، افزود: اعزام کاروان‌هایی که زیر نظر حج و زیارت هستند، با هماهنگی و پس از کسب اطمینان کامل از وجود امنیت در کشور عراق، انجام می‌شود. متقاضیان نیز با آگاهی کامل و بر اساس اطلاعیه‌هایی که توسط حج و زیارت منتشر می‌شوند، اقدام کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار