تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۷۳۲۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان:
تولیدات باید صادرات‌گرا باشند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: از منظر تبادلات اقتصادی تولیدات باید صادرات‌گرا باشند.

نورالله حسن‌زاده ظهر امروز در دومین همایش تجلیل از صنعتگران نمونه، فعالان و خادمان اقتصادی منطقه آزاد اروند در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن، کشاورزی خرمشهر اظهار کرد: تجلیل از یک جریان و یا گروه نشان از اهمیت آن موضوع دارد.

وی اضافه کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی یکی از مسائل اصلی موضوع صادرات است، از این‌رو توجه به تولیدات صادرات‌گرا به عنوان یکی از عوامل مهم توسعه صادرات باید مورد توجه تمام تجار و بازرگانان قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: مفهوم تولیدات صادرات‌گرا آن است که باید مشکلات تولیدکنندگان را حل کنیم تا رقابت غیرمنصفانه تولیدکنندگان ما با سایر کشورها از میان برداشته شود.

حسن‌زاده از نرخ سود تسهیلات بانکی، مسائل مرتبط با امر صادرات همچون استقرار سیستم بانکی در منطقه آزاد اروند در راستای تقویت کارخانجات تولیدی و کمک به کاهش هزینه‌های تولید به عنوان برخی از مشکلات صادرکنندگان نام برد.

وی با تاکید بر ضرورت رفع مشکل سرمایه در گردش مورد نیاز تولیدکنندگان و صنعتگران منطقه گفت: بسیاری از صنایع و کارخانجات تولید به دلیل در اختیار نداشتن سرمایه در گردش در ادامه کار با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به نشست خود با فرمانده ناجا خوزستان افزود: سردار اسحاقی از همراهی واحد متبوعه خود در ایجاد یک مسیر وی.آی.پی در مرزهای شلمچه و چذابه با هدف تسهیل در امر صادرات کالا خبر داد.

حسن‌زاده اضافه کرد: به‌منظور دستیابی به یک صادرات پایدار از منطقه و خروج از وضعیت کنونی نیاز به یک برنامه‌ریزی مناسب و منسجم داریم که در این زمینه استاندار خوزستان قول‌های مساعدی را در بحث مرز چذابه از لحاظ بهبود راه دسترسی و سایر موارد ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر یک نابه‌سامانی عجیبی در مرز در بحث صادرات کالا وجود دارد، تصریح کرد: در زمان حاضر امکانات صادرات منسجم و منظم مورد نیاز در مرز وجود ندارد، باید برخی از مسائل از طریق استانداری و برخی دیگر در سطح کشوری دنبال و رفع شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار