تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۷۳۶۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون عمرانی استاندار خوزستان:
80 درصد آب خوزستان از منابع سطحی تامین می‌شود
معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: 80 درصد آب مورد نیاز مردم خوزستان از منابع سطحی تامین می شود.

احمد سیاحی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان اظهار کرد: مقوله آب در خوزستان بسیار جدی و اساسی بوده و در کنار بحث راه و عمران شهری، مبحث آب و فاضلاب شهری و روستایی نیز از چالش های جدی برای استان محسوب می شود.

وی افزود: آب خوزستان به دلایل متفاوتی از اهمیت بسیار بالایی برای ما برخوردار است که اولین دلیل آن شرایط جوی مغایر با سایر استان ها است. همچنین 75 تا 80 درصد آب شهرها و روستاها از منابع آب سطحی تامین می شود و همانگونه که همه می دانند هزینه تأمین آب از منابع سطحی نسبت به منابع زیرزمینی بسیار بالاتر است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: خطوط انتقال آب طولانی استان خوزستان که حدود سه هزار کیلومتر است اهمیت مقوله آب در این استان را بیش از پیش نشان می دهد. در خوزستان 76 تصفیه خانه آب وجود دارد که کار تصفیه و تامین آب شرب شهرها و روستاها را انجام می دهند.

سیاحی با اشاره به اینکه میزان تلفات موجود در خطوط انتقال آب استان بسیار بالا است، گفت: متاسفانه سرانه آب بسیار بالاست و شبکه های آب روستایی هم نمی توانند آب را با هزینه های فعلی که پایین است به خوبی به مشترک برسانند.

وی عنوان کرد: هزینه انجام عملیات اجرایی در خوزستان بالاست بنابراین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور باید یک برنامه خاص را برای توزیع و تامین آب شهرها و روستاهای خوزستان داشته باشد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: در استانی که پنج رودخانه دارد و یک سوم آب کشور در آن جاری است خیلی از روستاها به دلیل کمبود آب و موضوعات کیفی آن در رنج هستند. پروژه های فعلی آب به دلیل عدم وجود اعتبار کافی پیشرفت پایینی دارد.

سیاحی یادآور شد: در استان خوزستان با وجود آب مردم از نداشتن آب مطلوب در رنج هستند و این مسئله در شان نظام نیست. اعتبارات بیشتری برای طرح های آبی نیاز داریم و متاسفانه نگرانی جدی در رابطه با برداشت آب از سرشاخه ها وجود  دارد و اگر عمق آب کم شود با شوری آب مواجه می شویم.

وی در پایان گفت: به دلیل عدم شفافیت و حساسیت گذاری های صحیح در زمینه آب معضل جدی داریم.

درویشعلی کریمی مدیرکل جدید آب و فاضلاب روستایی خوزستان نیز در این مراسم گفت: تلاش می کنم تا خدمتگزار خوبی باشم. به قیمت تعطیلی پروژه حقوق معوقه پرسنل را پرداخت می کنم. آینده خوبی را در این دولت برای آب و فاضلاب روستایی پیش بینی می کنم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار