تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۷۴۹۵۲
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بلاتکلیفی خریداران خودروهای پلاک اروند؛
هیات دولت تکلیف مردم خوزستان را روشن کند/ اظهارات استاندار را باور کنیم یا پروانه تردد خودروهای پلاک اروند را؟ / سند
یکی از دلایل مردم شاید پروانه تردد خودرو است که از سوی منطقه آزاد اروند است که تا کنون محدوده قابل تردد را تا مرکز استان(اهواز) پذیرفته است و صراحتا اعلام داشته است چنانچه خودرو از محدوده مصوب هیات وزیران (مرکز استان) خارج گردد، قاچاقچی تلقی شده و با دارنده آن اعم از دارنده خودرو و راننده وفق مقررات برخورد قانونی بعمل خواهد آمد
خوزنیوز: هفته دولت امسال بود که عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان، خبری غیرمنتظره را اعلام کرد که طبق قوانین جاری مملکت اجرای آن ناممکن می نمود. مقتدایی اعلام کرد که تردد خودروهای پلاک اروند از این به بعد در کلیه نقاط استان خوزستان آزاد است. اظهاراتی که شهروندانی که این توقع را نداشتند خوشحال - و صد البته از این بعد متوقع- کرد و بعضی مسئولین ملی از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت را به واکنش و مخالفت واداشت.

این اظهارات اما در بدنه مدیریتی استان واکنشی جز سکوت را در پی نداشت. مدیران منطقه آزاد اروند به عنوان متولی این قضیه تا کنون ترجیح داده اند سکوت اختیار کنند. یکی از مقامات انتظامی در گفت و گو با یکی از خبرگزاری ها اعلام کرد که تردد خودروها در کل استان ممنوع است هرچند این گفت و گو  از خروجی آن خبرگزاری حذف و از سوی آن مقام مسئول گفت و گو تکذیب شد.

البته سکوت سایر نمایندگان، مقامات و مسئولین استانی را شاید بتوان به این دلیل دانست که از آنجا که این اتفاق رضایت را در برخی شهروندان ایجاد کرده است، مخالفت و یا انتقاد از آن را به نوعی قراردادن خود در برابر مردم قلمداد می کنند و بنابراین ترجیح می دهند تا فرصتی مغتنم سکوت اختیار نمایند.

مردم اما تا کنون محتاطانه با این مساله برخورد کرده اند، به طوری که آنچنان که توقع می رفت خرید خودروهای پلاک اروند خصوصا در شهرهای دورتر از مرکز استان رونقی پیدا نکرد.

یکی از دلایل مردم شاید شرایط پروانه تردد خودرو است که از سوی منطقه آزاد اروند صادر می شود که تا کنون محدوده  قابل تردد را تا مرکز استان(اهواز) پذیرفته است و صراحتا اعلام داشته است چنانچه خودرو از محدوده مصوب هیات وزیران (مرکز استان) خارج گردد، قاچاقچی تلقی شده و با دارنده آن اعم از دارنده خودرو و راننده وفق مقررات برخورد قانونی بعمل خواهد آمد.

هیات دولت تکلیف مردم خوزستان را روشن کند/ اظهارات استاندار را باور کنیم یا پروانه تردد را؟ / سند

آنچه عیان است این است که بلاتکلیفی و نامشخص بودن آینده تردد این خودروها برای بسیاری از شهروندان خسارات مالی و آسیب های حقوقی  بوجود خواهد آورد و از دولتمردان انتظار می رود یا به صراحت بر سخنان و وعده های استاندار خوزستان؛ نماینده عالی خود در استان صحه گذاشته یا هرچه سریعتر جلوی خساراتی که این بلاتکلیفی بوجود خواهد آورد را بگیرند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
2
4
بابا انگار شما ول كن موضوع نيستيد ديگه اينقدر به اين موضوع نپردازيد و گرنه ممكن از پايتخت ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
نه فکر کردی الان اونا بی خیال شدن. دو روز پیش ترکان مشاور رییس جمهور گفته باید نیروی انتظامی جلوی تردد خودروها را در کل استان خوزستان بگیرن. بزار لااقل تعیین تکلیف کنن مردم الکی علاف نشن
سید سهراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
0
11
با سلام
با تشکر از عنوان این مبحث و تشکراز سایت خوز نیوز
خوزستان این استان پر از درد و رنج و فلاکت پر از گردو خاک و دود پر از نامهربانیها و غم واندوه /یادگار جنگ و زخم و اسارت و آوارگی و تخریب/ مرزداران پر از تحدید و خطر پر از چشمهای مترصد فرصت برای شکار و ایجاد شکاف/ استانی که پر از ثروت و سرمایه است و از آن سو پر از فقر و بیکاری و ناهنجاریست پر از بی توجهی و بی انصافی و پر از عدم توسعه و عمران و زیبایی و خالی از دلسوز و متعهد و عاقبت اندیش ...اینهمه به این استان و مردمش درد وغم واندوه رنج و عذاب و جفا و بی مهری رواشده که فقط خدا میداند وبس که درک درد کشیده ها برای مرفه هان بی درد غیر ممکن است و امروز که بابی و نسیمی هرچند ضعیف و غیر فراگیر و پر از اما و اگر بنام خودرو اروندی که خیلی هم راحت و روان نیست باز شده از همه طرف و همه کس داد وفریاد و تحدید بلند شده که وا اسفا که اقتصاد مملکت در هم ریخته و بایستی متوقف شود چرا؟ همه جای دنیا بهترین استانها استانهای مرزی است تا مردم با انگیزه و رغبت مرزداری و حراست کنند و برعکس استانهای مرزی ما بدترین و بدبخترین میباشند عجب سیاستی بخاطر خشنودی چند نفر و شرکت بایستی اینهمه استان و جمعیت بدبین شوند و بی انگیزه چرا؟ گردو خاک و گرما و مرزداری با شرایط بد و دود و دم و فلاکت آری آسایش و اندکی امتیاز نه ..... پس چه انتظاری هست که مرزداران خوبی باشیم آقای وزیر آقای نماینده سنجیده و عاقلانه حرف بزنید نه بر اساس منافع دیگران بجای راهکار و خلاقیت مشکل ساز نباشید....بازم عجبا
رضا از دزفول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
2
14
من ماشین خریده ام کلی پول دادم اگر فردا آقای استاندار رفت و زدن زیر این قضیه چه کسی جوابگوی منه. اون وقت ماشین را کسی به مفت هم نمی خرد کلی هم باید جریمه بدیم که چرا خارج از محدوده رفتید. قاچاقچی هم که شدیم!!!!
جواد
|
Finland
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
29
5
مقداری بدون تعصب حرف بزنیم
خوزستان محرومتر است یا سیستان بلوچستان ؟ سیستان بلوچستان گرم نیست؟ گرد و غبار و طوفان ندارد ؟ استان مرزی نیست؟ استان پر حادثه و ترور نیست؟ چرا فقط همه چیز را برای خود میخواهید /. خوزستان استان چهارفصل و دارای مناطق خوش اب و هواست . بندر عباس محرو نیست ؟ گرم نیست؟ استان بوشهر محرو م و گرم نیست؟ پس در تمام جنوب ودر تمام استانها خودرو مناطق ازاد تردد و ازاد باشند نه فقط خوزستان .
پاسخ ها
cina
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
آخه آدم حسابی .چرا دنبال گرفتن امکانات از خوزستان هستین؟ شما هم تلاش کنید امکانات از استانداریتون بگیرین! خوزستان در همه موارد دین خودشو ادا کرده از 8 سال دفاع مقدس تا گرد و غبار و بمب گذاری و گرما و.... همه را به خود دیده است . همه چیز در آب و هوا خلاصه نمی شود ضمن اینکه چرخ صنعت کشور با نفت خورستان میچرخد آیا حرف دیگری هم دارید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
قطعا خوزستان مظلومتر و محرومتر است بلکه خوزستان محرومترین نقطه روی زمین است. چرا که
- ثروت هنگفت نفت را دارد و محروم است
- هشت سال جنگ تحمیلی همه چیز را از خوزستان گرفت
- آب خوزستان را بردند که خیلی از مردم آن را به خاک سیاه خواهد نشاند
و....
رویا سردار بی سر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
شما بگو استان سیستان و بلوچستان کجای اقتصاد ایران است ؟
نفت ؟ گاز ؟ پتروشیمی ؟ نیشکر ؟ سیمان ؟ فولاد ؟ بنادر کشتیرانی ؟ نیروگاه های برق و ابی ؟
اینا کالا های استراتژیک کشور است.
سید سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
جناب جواد خان مطلب را درست بخوان من درمتن به همه استانها اشاره داشتم در ضمن خوزستان قطب اصلی ثروت کشور است که خود از آن محروم است مثل گاو شیردهی که به دیگران شیر میدهد و به گوساله خود لگد میزند برای ما مردم سیستان و بلوچستان و بنرعباس و همه ایران عزیز است و بایستی همه در رفاه و آسایش باشند و خوشحال میشیم که فقر و بدبختی ریشه کن شود و کشور ما خیلی استعداد و ثروت دارد ولی بدلیل رانت و آدمای .... امکانات و توزیع ثروت بر اساس عدالت و ترس از خدا توزیع نمیشود که باعث شده نیمی از کشور زیر خط فقر باشد و ده درصد در اوج رفاه و ثروت و ...پیروز باشید یادمان باشد در مقابل هم جبهه نگیریم بلکه حمایت کنیم ..یاعلی مدد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
جواد! جان
خوزستان با این همه نفت و گاز و بندر و پتروشیمی و کشاورزی و آب و سد و نیروگاه کجا و سیستان و بلوچستان کجا جواد جان!
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
0
12
جواد جان برادر من مگه کسی گفته استانهای دیگه ازاد نباشن ما از خدامونه و برای هم وطنامون بهترین هارو میخوایم
بختیاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
0
4
تبریز و اردبیل هم به منطقه آزاد ارس ملحق شدند بعد نمایندگان جنوب خوزستان از الحاق شمال خوزستان اعتراض داشتند از ماست که بر ماست حقمونه آب بی کیفیت هوای آلوده داشته باشیم
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
1
2
آقای جواد؛اتفاقاًنظرشما پرازتعصب است!!!!!
مگر مردم خوزستان مسبب محرومیت استان های دیگرهستند؟
یا اینکه اگر استان های دیگر مطالبات خودرا از استاندارشان یا دولت بگیرندمردم خوزستان جلویشان را میگیرند؟؟؟؟
این چه حرف بی منطق و پرازتعصبی است که پیش کشیدید؟؟؟
راست می گویید بفکر مردم محروم هستید،کنار مردم خوزستان باشید نه مقابلشان.چون مردم غیور این استان همواره کنار دیگرمردم مملکت عزیزمان بوده اند درمقابلشان و نسبت به رسیدگی به مناطق دیگر کشور هیچگونه بُخلی ندارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
3
1
ببینید بخاطر بردن آب به استان دوست و همسایه (اصفهان)، همینطوری خواستن یه تسهیلاتی بدن، بعد زدن زیرش.
از این به بعد باید گفت منطقه آزاد زاینده کارون.
این امتیاز هم دوست دارید ببرید همونجا.
موسوی
|
Finland
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
0
2
فقط سوار ماشین اروند بشید استاندار ریس جمهور استان محسوب میشه نترسید لطفا
همشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
1
0
با سلام، امیدوارم که با قانونی شدن تردد خودروهای اروندی در کل استان خوزستان توسط دولت، راه جدیدی برای سایر استانهای کشور باز بشه که کم کم در تمام استانهای کشور امکان تردد خودروهای استاندارد روز دنیا با هزینه ای معقول امکان پذیر بشه تا این خودرو سازان بی انصاف داخلی هم علم خودشون رو به روز کنن و هم قیمت هاشونو، آخه این بازار بدون رقیب برای خودروسازهای داخلی به جای اونکه وادارشون کنه بهترین طراحی رو به همراه بیشترین کیفیت در محصولاتشون ارائه کنند و با کمترین قیمت بدست مردم هموطنشون بدن، باعث شده یه مشت ماشین بی کیفیت رو که طراحیشون واسه سالها پیشه، با این قیمت سر و سام آور به مردم تحویل بدن و بعدش هم به جنگ زرگری راه بندازن که هزینه تولید زیاده، استاندار خوزستان آقای مقتدایی هم شیرپاک خوردست که همچین ریسکی کرده، خدا کنه بتونه اینو قانونیش کنه تا مردم هم بتونن بدون هیچ دلهره و نگرانی از آینده از این امکان بهره مند بشن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
0
0
منهم از گیلان با نظر همشهری موافقم و به استاندار و مردم فهیم خوزستان درود میفرستم امیدوارم با تلاش مسولان دلسوز نه مانند جناب وزیر ایران خودرو سایپا مردم ایران به حقشون یعنی قدرت انتخاب در خرید خودروهای سالم و به دور از تقلب و مرگ افرین برسند و بجای لی لی بع لا لا گذاشتن کارگران خودرو سازی که خصوصا در شیفت شب هیچ توجهی به جان ومال مردم ندارند اون اقا بفکر دهها هزار کارگر بیکار شده و درحال استثمار کارخانه های ورشکسته کشور باشند که بسیاری از انها در زمان صدارتهای قبلی ایشان از گردونه روزگار حذف شدند و ایشان هیچ تلاشی برای نابودی صنایع نکردند که به ریش همه هم خندیدند پرونده نابودی کارخانه های گیلان رو در زمان ایشان اگر مرور کنید .........
فاضل
|
Finland
|
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
0
1
کارخلاف قانون را نمیشود قانونی کرد . مگر ملوک الطوایفی است که هر کس در استان خودش ببرد و بدوزد ؟؟ مملکت قانون دارد . مسولین سابق استان اصفهان با همبن کارهای خلاف قانون و با کارغیر اصولی وغیر کارشناسی صنایع دیگرجاها را به اصفهان اوردند و با بلعیدن اب توسط این صنایع الان نه خودشان اب دارند و نه دبگران .
:
:
:
آخرین اخبار