تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۷۹۰۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرحله استانی مسابقات تواشیح ، بهمن‌ماه در خوزستان برگزار می‌شود
مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف خوزستان گفت: مرحله استانی نوزدهمین دوره مسابقات ابتهال، تواشیح، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم اوقاف خوزستان نیمه دوم بهمن ماه در اهواز برگزار می‌شود.

اسماعیل قدیریان اظهار داشت: مرحله استانی نوزدهمین دوره مسابقات ابتهال، تواشیح، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم اوقاف خوزستان نیمه دوم بهمن ماه در اهواز برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت رشته مدیحه‌سرایی انتخاب متون قوی با محتوای غنی، مفاهیم اسلامی و استفاده از اشعار ناب شعرای نامدار و معتبر عرب و فارسی باید مورد توجه شرکت‌کنندگان قرار گیرد.

مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف خوزستان گفت: به دلیل اینکه زبان بیشتر مردم خوزستان عربی است، این استان در تواشیح جزو بهترین‌های کشور است و مسابقات برگزار شده در این استان هم سطح رقابت‌های ملی است.

وی بیان کرد: در استان خوزستان تقریباً 20 تا 25 گروه تواشیح داریم که قابلیت شرکت در مسابقات را دارند و در کل کشور هم این تعداد گروه تواشیح که توانایی شرکت در مسابقات را دارند وجود دارد.

قدیریان درباره نحوه شرکت در مسابقات تواشیح استان خوزستان گفت: گروه‌هایی که در مسابقات سال گذشته جزو گروه‌های بر‌تر بودند توسط ما نام نویسی شدند و دیگر گروه‌ها باید با مراجعه به اداره کل اوقاف خوزستان در این مسابقات شرکت کنند.

وی افزود: تاکنون 13 گروه تواشیح خوزستان از شهرهای مختلف استان نام نویسی کردند و پیش بینی ما حضور 20 گروه در این مسابقات است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار