تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۸۱۰۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مهلت احراز کدملی مشترکین ایرانسل تنها تا 15 بهمن ماه است
احراز هویت برای سه دسته از مشترکان ایرانسل الزامی شده است؛ دسته نخست، شامل افرادی است که ازسال 86 و پیش از صدور کارت ملی، سیمکارت های خود را خریداری کردند؛ دسته دوم پس از آغاز صدور کارت ملی سیمکارت خود را دریافت کردند؛ در دسته سوم نیز افرادی جای می گیرند که به هردلیلی باید کدملی خود را مجددا احراز کنند
خوزنیوز: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اولتیماتوم داد که سیم کارتهایی که دارای نقص اطلاعات هستند را از نیمه دوم بهمن ماه، قطع ارتباط می کند. این اقدام در پی استفاده غیرقانونی برخی مشترکان از سیم کارتهای بی نام و نشان صورت گرفته است تا مالکان و استفاده کنندگان از سیم کارتهای موجود اپراتورهای همراه اول و ایرانسل احراز هویت شوند.

برای اجرای این آیین نامه، اپراتور همراه اول اقدام به ارسال پیامکی با سرشماره «همراه اول» برای مشترکانی کرده است که اطلاعاتشان تکمیل نیست و از آنها خواسته که کدملی خود را به شماره 8980 پیامک کنند. در همین حال اپراتور ایرانسل نیز در پیامی با سرشماره " ایرانسل" از مشترکانی که سیم کارتشان دارای اطلاعات ناقص است خواسته کدملی خود را به شماره 272 ارسال کنند.

مدیرروابط عمومی شرکت ایرانسل در این باره به خوزنیوز گفت: احراز هویت برای سه دسته از مشترکان ایرانسل الزامی شده است؛ دسته نخست، شامل افرادی است که ازسال 86 و پیش از صدور کارت ملی، سیمکارت های خود را خریداری کردند؛ دسته دوم پس از آغاز صدور کارت ملی سیمکارت خود را دریافت کردند؛ یعنی زمانی که هنوز همه افراد کارت ملی نداشتند و برای خرید سیمکارت، براساس قانون می توانستند به جای کارت ملی، شناسنامه خود را ارائه دهند.

آرش کریم بیگی اظهارداشت: در دسته سوم نیز افرادی جای می گیرند که به هردلیلی باید کدملی خود را مجددا احراز کنند. دستورالعمل فرستادن کدملی به این صورت است که پس از ارسال پیامک به 272، سامانه در پاسخ راهنمایی های لازم را ارسال می کند.

وی خاطرنشان کرد: مهلتی که برای احراز کدملی مشترکان تعیین شده در سراسر کشور یکسان است و تفاوتی ندارد.
:
:
:
آخرین اخبار