تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۸۱۱۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح تعالی مدیریت آموزشگاهی چرا و چگونه؟!
معاون آموزش متوسطه اول اداره كل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: ​نشست "طرح تعالي كيفيت مديريت آموزشگاهي" با حضور مديريت كل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش  و مسئولان استانی، در روز چهارشنبه( 8 بهمن‌ماه) در اهواز برگزار می‌شود.

جمشيد كمايي اظهاركرد: ​در اين نشست بهبود كيفيت مديريت در مدارس مورد بحث و بررسي قرار می‌گیرد. البته پيش از اين آموزش و پرورش خوزستان با برگزاري كارگاه​هاي آموزشی براي مديران و معاونين آموزشی مدارس در حال اجرای این طرح است.

وي با اشاره به اين كه طرح تعالي كيفيت مديريت آموزشگاهي امسال براي نخستين بار در سطح كشور در حال اجرا است، افزود: از سياست​هاي وزارت آموزش و پرورش ارتقا كيفيت مديريت آموزشگاه‌ها و مدارس است كه در اين راستا اين طرح با برنامه جامع و باهدف افزايش توان برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری مديران مدارس در سطح كشور ، طراحي و در حال اجرا است.

كمايي با بیان این که تاكنون در 445 مدرسه خوزستان طرح تعالي كيفيت مديريت آموزشگاهي در حال اجرا است، گفت: در مدارس تحت پوشش مديران و مسئولان مدرسه برنامه​هاي ساليانه و همچنين برنامه‌های علمی‌اتی خود در طول سال تحصيلي را طراحي و تنظيم می‌کنند.

وي افزود: هم چنين با وجود تيم هاي ارزيابي و مشاوره در اين طرح ، كارشناسان اين تيم ها به نحوه اجرا مفاد طرح توسط مدیران و معاونین نظارت می‌کنند و با ارائه راهكارها و پيشنهادات كمك می‌کنند تا طرح تعالي كيفيت مديريت آموزشگاهي به صورت مطلوب اجرا می‌شود.

معاون متوسطه اول اداره كل آموزش و پرورش خوزستان تصريح كرد: با توجه به اين كه مدرسه و كلاس درس محل تحقق اهداف آموزش و پرورش است افزايش دانش و توان مدير مدرسه همراه با مديريت مطلوب متناسب با شرايط مدرسه می‌تواند در بهبود وضعيت آموزش تاثير فراواني قرار دهد.

كمايي خاطرنشان كرد: ​امسال كه نخستين سال اجراي طرح تعالي كيفيت مديريت آموزشگاهي است سعي می‌شود در برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش بر تغيير نگرش و فرهنگ‌سازی در بحث مديريت مدارس توجه بيشتري شود.

وي با ابراز اميدواري از اجراي اين طرح گفت:​ اداره آموزش و پرورش خوزستان به صورت جدي پيگير اجراي اين طرح به شكل مطلوب است كه اميدواريم شاهد تاثير آن در فضاي آموزشي باشيم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار