تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۸۱۵۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
3 بیمارستان تامین اجتماعی در خوزستان در حال ساخت است
مدير درمان اداره كل تامين اجتماعي خوزستان گفت: بودجه سال جاري تامين اجتماعي خوزستان 600 ميليارد تومان است كه 400 ميليارد تومان آن در بخش درمان غيرمستقيم و 200 ميليارد تومان به بخش درمان مستقيم در بيمارستان​هاي ملكي تأمين اجتماعي اختصاص يافته است.

دكتر داريوش پناهي​زاده در نشست خبری که امروز، (11 بهمن​ماه) برگزار شد، اظهار كرد: سازمان تامين اجتماعي با داشتن 75 بيمارستان فعال در سطح كشور، دومين ارايه‌كننده خدمات درماني بعد از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي است و از اين تعداد 6 بيمارستان در استان خوزستان فعاليت مي​كنند.

وي ادامه داد: در استان خوزستان نیز يك دي​كلينيك و 23 مركز درماني شامل پلي​كلينيك، درمانگاه​هاي تخصصي، دو شيفت و تك شيفت تامين اجتماعي در حال فعاليت هستند. خوزستان پس از تهران، دومين استان داراي مركز ملكي و تنها استاني است كه هم​اكنون داراي سه بيمارستان در دست ساخت است.

مدير درمان تأمين اجتماعي خوزستان افزود: بيمارستان 160 تخت​خوابي آبادان پيشرفت فيزيكي خوبي دارد و سقف طبقه چهارم زده شده است. اين بيمارستان داراي بخش​هاي ويژه​اي خواهد بود كه فقط براي ساخت آن 32 ميليارد تومان اعتبار اختصاص يافت.

پناهي​زاده اظهار كرد: بيمارستان اميركبير اهواز نيز با 80 درصد پيشرفت فيزيكي در حال ساخت است و قرار است اين پروژه در هفته تأمين اجتماعي در تيرماه سال آينده به بهره​برداري برسد.

وي درباره تأخير در بهره​برداري پروژه بيمارستان اميركبير گفت: در دوره از اجراي عمليات ساخت آن پيمانكار به دلايلي اقدام به ترك كار كرد كه اين امر موجب طولاني شدن پروسه انتخاب پيمانكار و از سرگيري عمليات اجرايي آن شد.

مدير درمان تأمين اجتماعي خوستان اظهار كرد: مراحل اوليه اجراي عمليات ساخت بيمارستان 96 تخت​خوابي دزفول نيز انجام شده و به زودي كلنگ آن به زمين زده مي​شود.

پناهي​زاده به ديگر پروژه​هاي بيمارستاني تأمين اجتماعي اشاره كرد و گفت: يكي ديگر از پروژه​ها نیز بيمارستان 32 تخت​خوابي شوشتر است كه به دليل نياز بيشتر، مصوب شد در كنار ساختمان فعلي بيمارستان يك ساختمان ديگر ساخته شود كه بدين ترتيب ظرفيت بيمارستان به دو برابر افزايش مي​يابد و به بيمارستاني با ظرفيت 60 تخت​خوبي تبديل مي​شود.

مدير درمان تأمين اجتماعي خوزستان گفت: بودجه سال جاري تامين اجتماعي خوزستان 600 ميليارد تومان است كه 400 ميليارد تومان آن در بخش درمان غيرمستقيم جهت خريد خدمت از مراكز درماني و موسسات مختلف اعم از بيمارستان​ها، پاركينگ​ها، درمانگاه​ها شامل مراكز دولتي، دانشگاهي، خصوصي، خيريه، و نفت هزينه مي‌شود و 200 ميليارد تومان به بخش درمان مستقيم در بيمارستان​هاي ملكي تأمين اجتماعي اختصاص يافته است، كه با اجراي طرح تحول نظام سلامت، اين هزينه 70 تا 80 ميليارد تومان افزايش پيدا مي​كند.

پناهي​زاده اظهار كرد: بودجه سال 94 تأمين اجتماعي خوزستان نيز يك هزار و 100 ميليارد تومان پيش​بيني شده است.

وي افزود: هزينه​هاي درماني در كشور با شيب بسيار زيادي در حال افزايش است چون سيماي بيماري​ها از سال گذشته تاكنون تغيير يافته است. زماني با بيماري​هاي عفوني مواجه بوديم ولي اكنون با بيماري​هاي مزمن مانند فشارخون، ديابت، چاقي مفرط و متاسفانه سرطان​ها روبرو شده​ايم و آمارها در اين زمينه در حال افزايش است.

پناهي​زاده گفت: همچنين بروز سكته مغزي در كشورمان يك دهه زودتر از كشورهاي برخوردار در حال وقوع است و اين ناشي از داشتن سبك زندگي ناسالم است كه به دليل فرهنگ تغذيه غلط، بي​تحركي، كم​تحركي و در نظر نگرفتن يك برنامه ورزشي مناسب در زندگي است.

مدير درمان تأمين اجتماعي خوزستان اظهار كرد: متاسفانه تغذيه ايراني​ها حاوي مقادير زيادي قند، كربوهيدارات‌ها، شكر و به خصوص نمك است، ايراني​ها دو برابر استاندارد جهاني نمك مصرف مي​كنند. همچنين در تغذيه از مقادير زيادي روغن و مقادير كمي از سبزيجات در رژيم​هاي غذايي خود استفاده مي​كنيم.

پناهي​زاده به ضررهاي استفاده از فست​فودها اشاره كرد و گفت: فست​فودها عامل كبد چرب، ديابت و سرطان​ها به خصوص سرطان​هاي گوارش است. يكي ديگر از عوارض چاقي است كه اكنون كودكان بيش از حد استاندارد چاق هستند لذا مي​طلبد فرهنگ تغذيه خود را اصلاح كنيم.

وي در ادامه اجراي طرح تحول نظام سلامت را اقدمي جسورانه عنوان كرد و افزود: اين طرح در شرايط بحران اجرا شد به طوري كه در 30 سال گذشته طرحي را نمي​بينيم كه با اين انسجام اجرا شده است.

مدير درمان تأمين اجتماعي خوزستان گفت: بر اساس طرح تحول نظام سلامت، هزينه​هايي كه از سوي سازمان​هاي بيمه​گر پرداخت مي​شود، براي دارندگان بيمه روستايي و مستمري​بگيران سه درصد و مابقي شش درصد هزينه​هاي درمان است.

پناهي​زاده اظهار كرد: حذف زيرميزي يكي از اقدامات بسيار مهم اين دولت بوده است. اين موضوع در بخش بيمارستان​هاي خصوصي نيز با اصلاح تعره​ها، عملياتي شده گرچه هنوز رضايت كامل وجود ندارد، اما اقدام موثر بوده است.

وي در ادامه به افزايش پرونده​هاي بيماران سرطاني در خوزستان در مقايسه با سال گذشته اشاره كرد و افزود: پرونده​هاي ثبت شده به ميزان 70 درصد افزايش يافته​اند كه البته به دليل پوشش برخي استان​هاي همجوار احتمال ورود آمار پرونده​هاي اين استان​ها به آمار استان خوزستان نيز وجود دارد.

مدير درمان تأمين اجتماعي گفت: جمعيت به سمت سالمندي در حال پيش​روي است، البته خروج از حالت جوان روندي طبيعي است اما جمعيت سالمندي در كشور بيش از حد طبيعي در حال افزايش است و اين به دليل همان موضوع عدم توجه به تغذيه، سبك زندگي و طب پيشگيري است.

پناهي​زاده گفت: متاسفانه تعداد بيماران خاص در خوزستان نسبت به سال گذشته 22 درصد افزايش يافته و اين روند افزايش در سال​هاي آينده نيز ادامه دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار