تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۸۱۹۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم دزفول:
تشکیل کمیته بحران با موضوع ریزگردها در هیات دولت ضروری است
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته بحران با موضوع ریزگردها در هیات دولت گفت: برای حل مشکل ریزگردها در خوزستان، دولت باید با جدیت بیشتری وارد عمل شود.

عباس پاپی زاده روز چهارشنبه با اشاره به نشست چهارشنبه شب مجمع نمایندگان خوزستان با معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست،بیان داشت: همانگونه که برای حل مشکل دریاچه ارومیه، دولت اقدام به تشکیل کمیته بحران کرد، در رابطه با معضل ریزگردها در خوزستان نیز انتظار می رود،دولت با تشکیل کمیته بحران وارد عمل شود.

وی گفت: در نشست مجمع نمایندگان خوزستان با رییس سازمان حفاظت محیط زیست، مقرر شد در رابطه با کانون خارجی ریزگردها ، نشست مشترکی با وزارتخانه های نیرو، خارجه ، جهاد کشاورزی و نیز سازمان هواشناسی تشکیل شود.

پاپی زاده، از دیگر موارد طرح شده در این نشست را ، تشکیل جلسه هیات دولت با محور ریزگردها در خوزستان، بیان کرد و اظهارکرد: در این نشست مقرر شد از محل اعتبارات ستاد بحران کشور، اعتباری به درمان مردم خوزستان ناشی از معضل ریزگردها اختصاص یابد.

وی تخصیص اعتبار برای انجام اقداماتی در راستای کاهش اثرات سوء ناشی از ریزگردها را از دیگر مصوبات این نشست برشمرد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ،همچنین به اعتراض مجمع نمایندگان خوزستان به انتقال آب از سرشاخه رودخانه های خوزستان در این نشست اشاره کرد و گفت:سکوت سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با حفر تونل های انتقال آب از سرشاخه رودخانه های خوزستان جای تامل دارد.

وی افزود: انتقال آب از سرشاخه رودخانه های خوزستان موجب خشک شدن تالاب های این استان شده و بحران ریزگردها را تشدید کرده است، که در این راستا از سازمان حفاظت محیط خواسته شد تا گزارش کارشناسی را در رابطه با خشک شدن تالاب های خوزستان تهیه کند.

وی گفت: مجمع نمایندگان خوزستان معتقد است ، سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با معضل ریزگردها به درستی وارد عمل نشده است.

تشدید پدیده ریزگردها در خوزستان در سال های اخیر ، زندگی مردم این استان 4.5 میلیون نفری را مختل کرده است.

گرد و غبار غلیظ و بی سابقه در اواخر هفته گذشته در خوزستان، که در اهواز حدود 70 برابر حد مجاز ذرات معلق در هوا گزارش شد، مشکلات زیادی را برای شهروندان در پی داشت.

مدارس 13 منطقه آموزشی خوزستان در کلیه مقاطع تحصیلی، ناشی از آلودگی هوا ، شنبه هفته جاری تعطیل شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار