تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۸۲۷۱۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در پی عوارض گرد و خاک انجام شد؛
اعزام فوق‌العاده 50 جانباز شیمیایی خوزستان به شمال کشور

مديركل بنياد شهيد خوزستان با اشاره به مشکلات تنفسی که در پی وقوع گرد و غبارهای اخیر برای جانبازان شیمیایی رخ داده است، بر لزوم برقراری اردوگاه‌های درمانی در مناطق خوش‌ آب و هوای استان تاکید کرد.

عبدالرضا فرجيان اظهار کرد: 2800 جانباز شيميايي در استان خوزستان حضور دارند که از این تعداد، 1100 جانباز ساکن شهر اهواز هستند و در پی وقوع گرد و خاک در هفته‌های گذشته، این جانبازان به ناگهان با مشکلات تنفسی بسیاری روبه‌رو شدند.

وی افزود: در چنین شرایطی، به صورت فوری 40 کپسول تنفس اکسیژن از مرکز دریافت و به جانبازان بدحال تحویل داده شد. همچنین در این مدت 3 هزار ماسک فیلتردار و 1700 ماسک معمولی از طریق هلال احمر و استانداری خوزستان بین جانبازان توزیع شد.

فرجیان ادامه داد: با توجه به مشکلات تنفسی جانبازان شیمیایی، سالانه اردوهای درمانی در فصل تابستان در شهرهای چابکسر و رامسر برپا می‌شود و جانبازان شیمیایی خوزستان به این مناطق اعزام می‌شوند. متاسفانه با توجه به شرایط هوای اهواز در هفته‌های اخیر و وقوع پدیده گرد و غبار، مجبور شدیم یک اردوی فوق‌العاده درمانی را در فصل زمستان برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: شرایط آلودگی هوای اهواز و گرد و خاک موجود، موجب شد با وجود هوای سرد شمال کشور، برای نخستین بار یک اردوی فوق‌العاده زمستانی برای جانبازان تنفسی خوزستان برگزار و 50 جانباز که در گرد و خاک اهواز دچار مشکلات تنفسی شده‌اند، به چابکسر اعزام شوند تا برای مدتی از وضعیت بد هوای اهواز دور باشند.

مديركل بنياد شهيد خوزستان گفت: با توجه به تکرار وقوع پدیده گرد و غبار در اهواز و مشکلاتی که به صورت مداوم برای جانبازان شیمیایی به وجود می‌آید؛ لازم است اردوگاه‌هایی شبیه به آن چه در شمال کشور مستقر است، در نقاط خوش آب و هوای خوزستان ایجاد شود تا این عزیزان که قابلیت درمان کامل را ندارند و سال‌ها است با مشکلات و عوارض مجروحیت شیمیایی درگیر هستند، جایی برای استراحت موقت در خوزستان داشته باشند.

وی افزود: شهرهای شمال خوزستان مانند ایذه و دهدز و همچنین کنار دریاچه‌های سدهای خوزستان می‌توانند مکان مناسبی برای اردوگاه‌های جانبازان شیمیایی استان باشند.

مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
یک ادم عادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
0
0
سلام. ما هم جانباز شدیم ما هم مریض شدیم ما هم شیمیایی شدیم. آبمان سرطانزاست بخدا ما هم آدم هستیم لطفا بشنوید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
0
0
کاشکی کسی باشه صداتونو بشنو که فکر نکنم کسی باشه الان فقط بند پ همه جا کاربرد داره به امید یه روز بهتر
شیمیایی واگیردارد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
0
0
با سلام و خسته نباشید من جانباز شیمیایی سی در صد شیمیایی هستم که تا بر اثر شیمیایی چند بار بدنم را عمل کردم البته با مدارک قانونی که اگر به کمیسون بفرستند بالای شصت در صد رسید باشد چون کسی دنبال کارم نیست بنیاد خبر از حال بند نداردکی مارا دعوت کردند به هوای سالم یا زیارت بله گفتند شیمیایی ها شمال میروند امام رضا می روند کجا کی کیه برندند من خودم خواستم به این روز بیفتم منتی سر کسی ندارم اما قانون حقی برای جانبازان گذاشته که عملی نمشه منکه شش بار عمل کردم کلیه دراوردم چند بار صورت عمل کردم که تا حال سی سال درد میکشم ایا کسی با دردهای من شریک بوده چرا فقط جانبازی که شیمیایی شده بدنش سوخته و به سختی نفس میکشد درد من را متوجه میشود من شصت سال دارم تا حال کسی سراغم نگرفته حال شمال هم مبارک خودتان و دوستانتان باشد این چند صباح شما ها را دعا میکنم اما قیامت سخت است راحت باشید به امید دیدار
بسم اله الرحمان الرحیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
0
0
سالهاست جانبازان شصت سال سن مستمر بگیر درصف حالت اشتقال دستتون درد نکنه راحت سرگم شدیم سازمان تامین اجتماعی راحت بازنشسته البته قانونی کارشان را انجام میدهند ولی چر در استان خوزستان چهار ساله تمام مدارکها را اماد کردند هر چند ماهی یکبار علام میکنند اماد باشید برای کمسیون حالت اشتقال بهد از مدتی نیگویند مالی خوب نیست بابا جانباز ارزش یک توب فوتبال را ندارد که دلارها خرجشان میشود نه دورغ نه انجام راحتمان کنید منکه روزی سیزدتا قرص میخورم نایی برایم نمانده باشه تا قیامت جانم فدای رهبر
:
:
:
آخرین اخبار