تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۸۲۸۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان اعلام کرد:
ارائه خدمات درمانی رایگان به افراد آسیب دیده ناشی از ریزگردها
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: به افرادی که از ریزگردهای منطقه آسیب دیده‌اند در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان خدمات درمانی رایگان ارائه می‌شود.

نصرالله حسونی بحرینی امروز اظهار کرد: بعد از هجوم ریزدگردها، از 21 بهمن ماه به مدت دو هفته در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان خدمات درمانی رایگان ارائه می‌شود.

وی در همین خصوص اضافه کرد: بیمارستان‌های واقع شده در حوزه کاری دانشکده علوم پزشکی آبادان برای خدمات‌رسانی در زمان بروز ریزگردها تجهیز شده‌اند و نواقص در این زمینه نیز به وزارت بهداشت اعلام شده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به میزان آلودگی ریزگردهای منطقه، افزود: تا زمانی که این ریزگردها درشت‌تر از 10 میکرون باشند فقط تحریکات جزئی همانند سرفه ایجاد می‌کنند اما اگر این ذرات ریزتر از 10 میکرون باشند به قسمت انتهایی شش‌ها رفته و به صورت جدی آسیب‌‎رسان می‌شوند.

وی ضمن ارائه توصیه‌هایی در خصوص استفاده از ماسک‌های مناسب در زمان هجوم ریزگردها به منطقه، خاطرنشان کرد: ماسک معمولی و دستمال قادر به جلوگیری از ورود ریزگردها به بدن نیستند و ماسک مناسب برای افرادی که ناچار به بیرون ماندن از خانه هستند و یا زنان باردار، افراد مسن و کودکان؛ ماسک «پی یک»،«پی دو» و «ان 95» است.

بحرینی تصریح کرد: بعد از درخواست معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان جلسه‌ای برگزار شد و در این جلسه مصوب شد تا با همکاری سازمان‌های مسئول، ماسک‌ها را تهیه و به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار بدهیم و البته هلال احمر در حال تولید انبوه این ماسک‌ها است.

وی در قسمت دیگری از صحبت‌های خود گفت: استفاده از میوه، سبزیجات تازه، مایعات، ماست و شیر کم‌چرب، آب‌میوه‌های طبیعی و مواد خوراکی که آنتی‌اکسیدان بالایی دارند در مواقع مواجه شدن با ریزگردها برای افزایش سیستم ایمنی بدن لازم است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار