تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۸۲۹۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
باران آمد، برق رفت
بارش رحمت الهی که از نیمه شب چهارشنبه در استان خوزستان و شهر آبادان و خرمشهر آغاز شده بود، قطعی برق از حدود ساعت 2 بامداد در بیشتر مناطق شهرستان آبادان را به همراه داشت.

اگرچه باران زمستانی، طراوت و تازگی خاصی به شهر آبادان داد، قطعی گسترده برق در این شهر، آبگرفتگی برخی معابر و ایجاد اختلال در تردد شهروندان را به همراه آورد.

بارش رحمت الهی در روزهای پایانی بهمن ماه، موجب شد تا شهروندان این شهر که طی دو هفته گذشته به علت هجوم ریزگردها خانه نشین شده بودند، هوایی خنک و با طراوت را استنشاق کنند.

بارش باران از شامگاه چهارشنبه در آبادان شدت گرفت و باعث قطعی برق بسیاری از مناطق شهری و روستایی در این شهرستان شد.

قطعی برق در آبادان همچنین، قطعی آب شرب، اختلال در روند خدمت رسانی برخی اصناف نظیر نانوایی ها و بروز مشکلاتی برای لوازم برقی خانگی شهروندان آبادانی را به همراه داشت.

رییس اداره برق آبادان گفت: خاکی که بر اثر پدیده گرد و غبارهای دو هفته گذشته به مقره ترانس ها و تجهیزات شبکه برق اهواز نفوذ کرد، بر اثر بارش باران، رسانا شده و اختلال در شبکه را باعث شده است.

اکبر ناصری گرد و خاک نشسته بر مقره های برق و بروز اتصالی شبکه هنگام بارندگی را علت اصلی خاموشی های اخیر شهر اعلام کرد.

وی از شست و شوی 80 کیلومتر از خطوط شبکه برق آبادان در هفته گذشته خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون وضعیت خاموشی ها بجز در برخی از مناطق شهر نظیر ˈکفیشه و هلال بریمˈ به وضعیت عادی برگشته است.

رییس اداره هواشناسی آبادان میزان بارندگی در این شهر را 10 میلیمتر اعلام کرد و گفت: پیش بینی وضعیت هوای آبادان در ساعت های آینده نیز، نیمه ابری تا تمام ابری است.

سیعد ابراهیمیان افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی، بارندگی در این شهرستان تا 24 ساعت آینده به صورت متناوب ادامه می یابد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار