تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۸۳۲۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر جهادکشاورزی:
تثبیت ریزگردها نیازمند زمان و توافقات چندجانبه است
وزیر جهادکشاورزی گفت: بخش عمده ریزگردهایی که کشور ما را تحت تاثیر خود قرار می دهد منشاء خارجی دارد بنابراین تثبیت ریزگردها به توافقات چند جانبه و بلندمدت نیاز دارد.

محمود حجتی روز یکشنبه افزود: در سفر اخیر هیات بلند پایه ایران به عراق،موافقتنامه ای بین ایران و عراق در این زمینه مبادله شد.

وی با بیان آنکه باید اقدامات جدی در داخل کشور صورت گیرد، گفت: دولت قرار است اقدامات موثری در داخل کشور انجام دهد و در همین راستا مصوبه ای نیز داشته ایم.

وی اضافه کرد: براساس این مصوبه تثبیت شن های روان و نهال کاری بر عهده سازمان منابع طبیعی کشور است که امیدواریم در چارچوب مصوبه دولت و همکاری وزارت جهادکشاورزی، سازمان منابع طبیعی و نیروهای مردمی بتوانیم به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم.

حجتی ارایه تسهیلات برای افزایش صادرات فرآورده های دامی و گیاهی را از دستاوردهای دیگر سفر به عراق دانست و گفت: در سفر هیات بلندپایه ایران به عراق، قرار بود دو موافقتنامه برای صادرات محصولات دامی و گیاهی امضاء شود، که تنها برای محصولات دامی تواقفنامه امضا شد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: برای توافق صادرات گیاهی، چون طرف عراقی گردش کار قانونی را در دولتش انجام نداده بود، این امر به تعویق افتاد.

وی گفت: قرار است در دعوتی وزیر کشاورزی عراق در فروردین یا اردیبهشت سال آینده به ایران سفر کند تا موافقتنامه گیاهی نیز توسط مسوولان دو کشور امضا شود.

وی اظهارکرد: تقویت همکاری ها بین دو کشور باعث می شود تا نگاه و تسهیلات ویژه ای برای صادرات فرآورده های دامی و گیاهی ارایه شود و این موضوع سبب افزایش صادرات به عراق خواهد شد.

حجتی افزود: همچنین قرار شد همکاری بین وزرات جهادکشاورزی ایران با وزارت کشاورزی عراق در چارچوب توافقات افزایش یابد که در همین راستا تاکنون جلسات متعددی برگزار شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار