تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۸۳۶۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با تقدیر از باشو غریبه کوچک؛
نخستين جشنواره بین‌المللی فيلم‌های علمی اهواز برگزیدگانش را شناخت
آيين پایانی نخستين جشنواره بین‌المللی فيلم‌های علمي اهواز به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز در مجتمع فرهنگي امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز برپا شد
آيين پایانی نخستين جشنواره بین‌المللی فيلم‌های علمي اهواز جمعه (هشتم اسفند 93) به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز در مجتمع فرهنگي امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز برپا شد.

در این آیین هيات داوران دانشجويان ـ جوانان از عارش کوردسالي به خاطر فيلم «نفت، آتش، خاک» قدردانی کرد.

همچنين هيات داوران استادان دانشگاه از «راز يک مجسمه» ساخته فرشاد اکتسابي تقدير و  فيلم «شش قرن، شش سال»  مجتبي ميرطهماسب را به عنوان فيلم برنده انتخاب کرد.

سپس هيات انجمن منتقدان و نويسندگان ايران از فيلم «جرعه‌هاي تاريخ» ساخته ميکاييل موسوي تقدير و جايزه اين بخش را به فيلم «حيات در رگ سرد» ساخته فتح‌الله اميري اهدا کرد.

هيات داوران انجمن مستند‌سازان ايران نیز از فيلم «در پناه بلوط» ساخته مهدي نورمحمدي تقدير کرد.

همچنین هيات داوري نتپک (شبکه ارتقاي سينماي ايران) از فيلم «شش قرن، شش سال» مجتبي ميرطهماسب و مستند «مادرم بلوط» ساخته محمود رحماني تقدير کرد.

در ادامه اين آيين کيوان کثيران، نماينده بخش منتقدان و نويسندگان ايران، از عدنان عفراويان (بازیگر نقش باشو در فیلم باشو غریبه کوچک) براي تقدير به روي صحنه دعوت کرد.

عفراويان اول از همه تشکر کرد و بعد گفت: از بهرام بيضايي به خاطر اين که مرا با فيلم "باشو غريبه کوچک" در سينما ثبت کرد ممنونم.

وي ادامه داد: من حرفي برای گفتن ندارم. تنها خواسته من از مسوولان و مديران اين است که يک کيوسک به من بدهند تا از گرد و غبار مرگ‌بار خوزستان در امان باشم.

به گزارش خبرنگار عدنان عفراویان هم‌اکنون در اهواز به شغل سیگار فروشی در خیابان مشغول است.

او يادآور شد: من به ياد فيلم "باشو غريبه کوچک" باز جمله باشو را تکرار مي‌کنم و مي‌گويم ما بچه‌هاي ايرانيم. ايران سراي ما است.

کيوان کثيريان در ادامه حرف‌هاي عفراویان گفت: عدنان خاطره‌اي بسيار درخشان در خاطره ما است و الان 40 ساله است.

وي افزود: او دوران بسيار سختي را پشت سر گذاشته است و به گردن ما حق دارد. سهم عدنان از زندگي بيشتر از اين است و من از مسوولان مي‌خواهم که سهم او را ادا کنند.

سپس از باشو غریبه کوچک تقدير شد.

در ادامه اين آيين دلنوشته‌اي به ياد زنده‌یاد زاون قوکاسيان خوانده شد و گروه کوچه چند قطعه موسيقي براي حاضران اجرا کرد.

همچنين از منوچهر مشيري و پژمان مظاهري‌پور به عنوان مستندساز تقدير به عمل آمد.

در بخش بزرگداشت نيز از حسين صافي، مستندساز خرمشهري ، ناهيد پوررضا، استاد شيمي دانشگاه شهید چمران اهواز و اميدعلي کرم‌زاده، چهره ماندگار در رشته رياضي، تجلیل شد.

در ادامه در بخش جوايز بين‌الملل و در بخش جايزه مولانا فيلم «مغز آسيب ديده» من ساخته سوفير بينسون و لوتيه ساترلند از هلند به عنوان بهترين فيلم انتخاب شد و جايزه پنج هزار دلاري را دریافت کرد.

در بخش خوارزمي جايزه بهترين کارگرداني به فیلم «حيات در رگ‌هاي سرد» ساخته فتح‌الله اميري رسید.

در بخش فارابي از فيلم «براي گونگادين بهشت نيست» تقدير شد و جايزه سه هزار دلاي این بخش به فيلم «هيجان ذرات» ساخته مارک لوينسون تعلق گرفت.

در بخش جايزه خواجه نصيرالدين طوسي از فيلم «جاده درخت ساج» ساخته لوسيد يويس از سنگاپور تقدير و جايزه سه هزار دلاري آن به «ساعت مکه» ساخته مارا ارسلان و بن سالم عبدلله اهدا شد.

همچنین جايزه چهار هزار دلاري بخش غياث‌الدين جمشيد کاشاني به فيلم «آهسته» ساخته ساشا سيفرون تعلق گرفت.

در بخش رازي جايزه بهترين فيلم و تقديرنامه هيات داوران به فيلم «زمين سپيد» ساخته ينسن از آمريکا تعلق گرفت و جايزه سه هزار دلاري آن به «رايحه بهشت» ساخته بودي کورنياوان اهدا شد.

در بخش عمر خيام فيلم «شش سال، شش قرن» ساخته مجتبي ميرطهماسب انتخاب شد.

در بخش ابن سينا فيلم «شکم مغز دوم ما» ساخته سيسيل دنژن از فرانسه برگزيده شد.

در بخش جابربن حيان فيلم «مادرم بلوط» اثر محمود رحماني اول شد.

 در بخش شيخ بهايي فيلم «لو» ساخته برايان رمي از فرانسه مقام آورد.

جايزه بخش ابوريحان بيروني به فيلم «نجات مس عينک« ساخته برنت هافمن تعلق گرفت.

جايزه ملاصدرا به فيلم «مدارا» ساخته ابراهيم سعيدي»نژاد اهدا شد.

جايزه بخش ميرداماد هم به فيلم «جايي براي زندگي» ساخته محسن استادعلي رسید.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار