تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۸۳۶۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ویژه مادران باردار برگزار می‌شود؛
کلاس‌های آمادگی زایمان طبیعی در بیمارستان امام
کارشناس مامایی بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز گفت: کلاس‌های آموزشی آمادگی زایمان طبیعی برای عموم مراجعان به شکل کاملا رایگان در درمانگاه زنان مرکز آموزشی درمانی خمینی(ره) اهواز در حال برگزاری است.

مژگان خجسته اظهار کرد: این کلاس‌ها در 8 جلسه در دوران بارداری مادران ارائه شده و در هر جلسه مطالب مربوط به آن دوره از بارداری آموزش داده می‌شود.

وی افزود: حدود 30 مورد مطالب آموزشی در مورد زایمان طبیعی و مراقبت‌های آن و خدمات لازم جهت آمادگی زایمان به مادران باردار ارائه می‌شود.

این کارشناس مامایی در ادامه با اشاره به مهمترین مطالب آموزشی در این کلاس‌ها عنوان کرد: ارائه توضیحات در ارتباط با تغییرات ساختار فیزیولوژی و آناتومی بدن مادران باردار، شکایات شایع دوران بارداری، تغذیه دوران بارداری، آموزش‌های دوران بارداری، روش‌های کاهش درد زایمان، ورزش های پس از زایمان و آموزش نحوه صحیح شیردهی از جمله مواردی است که در این کلاس‌ها به مادران باردار آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این کلاس‌های آموزشی ترغیب مادران به انجام زایمان طبیعی و کاهش میزان سزارین است، تصریح کرد: این آموزش‌ها به مادران کمک می‌کند تا بر ترس و اضطراب خود برای زایمان غلبه کنند، برنامه‌ای صحیح برای زایمان داشته باشند، علائم زایمان را تشخیص دهند، مراحل زایمان را بدانند و با شرکت در این کلاس‌ها و مشاهده تاثیرات آن نزدیکان خود را به شرکت در اینگونه کلاس ها ترغیب کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار