تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۸۳۹۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رسیدگی به بیماران ایلامی آسیب‌دیده از انفجار مین در بیمارستان طالقانی اهواز
رئیس بیمارستان آیت الله طالقانی اهواز از رسیدگی ویژه به بیماران سوختگی ناشی از انفجار مین در استان ایلام خبر داد

خوزنیوز: رئیس بیمارستان آیت الله طالقانی اهواز از رسیدگی ویژه به بیماران سوختگی ناشی از انفجار مین در استان ایلام خبر داد.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر زهرا بزرگ زاده اظهار داشت: روز 11 اسفندماه از طریق ستاد رها دانشگاه علوم پزشکی جندی شاچور اهواز برای 4 بیمار خردسال که به دلیل انفجار مین در استان ایلام دچار سوختگی و جراحت شده بودند، درخواست پذیرش در بیمارستان آیت الله طالقانی اهواز داده شد که بلافاصله پذیرش اعلام و بیماران بوسیله آمبولانس به این بیمارستان منتقل شدند.

بزرگ زاده ادامه داد: 2 نفر از بیماران دچار سوختگی 30 درصد و یک نفر 38 درصد و بیمار چهارم دچار سوختگی 60 درصد بودند که این سوختگی ها در نواحی صورت، تنه، اندام فوقانی و تحتانی واقع شده بود.

وی تصریح کرد: بلافاصله بعد از پذیرش، برای بیماران اقدامات اولیه انجام شد و توسط متخصصان مقیم در بیمارستان مورد ویزیت قرار گرفتند و در حال حاضر هر چهار بیمار در بخش آی سی یو و تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

بزرگ زاده گفت: همچنین از زمان حضور این بیماران در بیمارستان تمام مشاوره های تخصصی اطفال، ارتوپدی، بیهوشی و جراحی پلاستیک و عمومی، چشم پزشکی انجام شد و دستورات دارویی لازم عملی شد.

رئیس بیمارستان آیت الله طالقانی اهواز گفت: تنها یکی از بیماران دچار سوختگی درجه دوم عمیق و 60درصد است که ترکش های انفجار مین هنوز در بدن وی مشهود است و قسمتی از مچ پای چپ وی از دست رفته است. وی در هنگام پذیرش هوشیار نبود و بلافاصله اقدامات اولیه توسط متخصصان بیهوشی و جراحی مقیم در بیمارستان انجام پذیرفت و در بخش آی سی یو تحت مراقبت های ویژه قرار دارد و ان شاءالله در تلاش هستیم که با اقدامات تیم متخصص و حاذق بیمارستان آیت الله طالقانی اهواز، این بیماران هرچه سریعتر مداوا و به آغوش خانواده خود بازگردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه انجام اعمال جراحی بر روی بیماران سوختگی ناشی از انفجار مین با سایر سوختگی ها متفاوت است گفت: تمام مراحل مراقبت، اعمال جراحی و درمان این بیماران در این بیمارستان با بهترین کیفیت و توسط بهترین متخصصان انجام می شود و نیازی به اعزام به مراکز خارج استان نیست.

بزرگ زاده در پایان گفت: بیمارستان آیت الله طالقانی اهواز به عنوان قطب سوختگی جنوب غرب کشور با بهره گیری از بهترین متخصصان و جراحان، استان معین دیگر استان های ایلام، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، چهارمحال بختیاری و بوشهر و همچنین استان های جنوبی کشور عراق است و بیماران بسیاری از این استان ها جهت درمان به این مرکز اعزام می شوند.

:
:
:
آخرین اخبار