تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۸۴۷۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تردد در جاده‌های کوهستانی دزفول به سختی انجام می‌شود
بارندگی شدید در شمال خوزستان ، تردد در جاده های کوهستانی سردشت و شهیون دزفول را به دلیل ریزش کوه با مشکل مواجه کرده است.

بارندگی شدید که از پنجشنبه منطقه شمال استان خوزستان را فرا گرفته و همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد ، روز شنبه موجب آب گرفتگی معابر شهری در دزفول و اندیمشک و نیز ریزش کوه در برخی جاده های کوهستانی بخش شهیون دزفول شده است.

بخشدار شهیون دزفول شنبه شب گفت:بر اثر بارندگی چند روز اخیر تردد در جاده های کوهستانی این بخش بر اثر ریزش کوه به سختی انجام می شود.

شکراله قارم افزود:تردد به سمت دهستان احمد فداله در 120 کیلومتری شهر دزفول و نیز روستای گردشگری لیوس که از جاده مناسب برخوردار نمی باشند بر اثر بارندگی با مشکل مواجه شده است.

وی در عین حال گفت:جاده بخش شهیون دزفول مسدود نشده اما به دلیل ریزش کوه در جاده های کوهستانی این بخش به ویژه مناطق دور افتاده و صعب العبور از جمله احمد فداله تردد به سختی امکانپذیر است.

بخشدار شهیون دزفول همچنین به مسافران نوروزی که قصد سفر به بخش شهیون را دارند توصیه کرد با احتیاط بیشتر در جاده های کوهستانی این بخش تردد کنند ضمن اینکه با توجه به احتمال طغیان رودخانه های فصلی ناشی از بارندگی ، از مسیر سیلاب و بستر رودخانه های منطقه فاصله بگیرند.

قارم از مسافران نوروزی خواست در جایی چادر برپا کنند که در مسیر رودخانه های فصلی نباشد.

وی اظهار داشت:بارندگی شدید چند روز اخیر خساراتی به مزارع کشاورزی این بخش وارد کرده که در دست بررسی است. 

با آغاز تعطیلات نوروز عده ای از مسافران نوروزی و نیز خانواده های دزفولی به بخش کوهستانی شهیون و سردشت سفر کرده و در این مناطق چادر برپا کرده اند.

بخش کوهستانی شهیون دزفول که با دو هزار و 892 کیلومتر مربع وسعت 62 درصد مساحت این شهرستان را شامل می شود از مناطق محروم کشور بوده که بسیاری از روستاهای آن از جاده مناسب برخوردار نیست.

بخش شهیون با دو هزار و 892 کیلومتر مربع وسعت و 372 واحد تقسیمات کشوری و پنج دهستان در شمال دزفول واقع می باشد.

گزارش دریافتی از بخش سردشت دزفول نیز حاکیست بارندگی موجب طغیان رودخانه ها و مسدود شدن جاده ارتباطی این بخش با شهر دزفول در ساعاتی از روز شنبه شد.

موج بارندگی که از آخرین روز اسفند ماه منطقه شمال استان خوزستان را فرا گرفته همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد.

طبق اعلام سازمان هواشناسی بارندگی تا اواخر روز یکشنبه در استان خوزستان ادامه دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار