تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۸۵۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در پي عدم دريافت مطالبات خود؛
اعتصاب كارگران قطار شهري اهواز هنوز ادامه دارد
با گذشت ۹ روز از اعتصاب کارگران قطارشهری اهواز، هنوز خواسته این کارگران مبنی بر دریافت مطالبات خود محقق نشده است.

به گزارش فارس، بیش از ۴۰۰ کارگر قطار شهری اهواز در اعتراض به عدم پرداخت هفت ماه حقوق خود از ششم شهریور ماه دست از کار کشیدند. با وجودی که ۹ روز از اعتصاب کارگران و تعطیلی کارگاه‌های قطار شهری می‌گذرد، تاکنون برای حل مشکل این کارگران اقدام عملی صورت نگرفته است.
در هفته گذشته کمتر از حقوق یک ماه کارگران قطار شهری اهواز پرداخت شد این در حالیست که این کارگران برای بازگشت به کار، هنوز بر خواسته خود که دریافت دستمزد حداقل پنج ماه است تاکید می‌کنند؛ اما گویا حقوق این کارگران در میان اختلافات مدیران سازمان قطارشهری اهواز و شرکت کیسون (مجری طرح و پیمانکار) گم شده است.
مدیر کل سیاسی، تقسیمات کشوری و انتخابات استانداری خوزستان‌ امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز در این باره، با اشاره به توافق صورت گرفته با انصاری مدیرعامل شرکت کیسون (مجری طرح قطارشهری اهواز) اظهار داشت: در هفته گذشته توافق شد که این شرکت فعلا حقوق دو ماه کارگران را بپردازد تا برای مابقی مطالبات کارگران تصمیم‌گیری شود.
حمید قناعتی افزود: با توجه به فرارسیدن تعطیلات عید فطر قرار شد حقوق کارگران در نخستين روز کاری هفته جاری یعنی روز شنبه به حساب کارگران واریز شود.
وی با تاکید بر اینکه این شرکت باید به تعهدات و توافقات خود عمل می‌کرد، تصریح کرد: اما به نظر می‌رسد مجری طرح برای عمل به این توافقات تعلل می‌کند.
به گفته وی، بر‌اساس مستندات ارائه شده از سوی سازمان قطار شهری اهواز، پیمانکار این طرح طلبی از کارفرما ندارد و پیمانکار هر چه سریع‌تر موظف به پرداخت مطالبات کارگران است تا مشکلات اجتماعی ایجاد نشود.
قناعتی اظهار داشت: روز گذشته جلسه‌ای در مورد حل مشکل کارگران مترو تشکیل شده که مصوبات آن در حال پیگیری است.

مشكلات مالي پيمانكار قطار شهري
مجری طرح قطارشهری اهواز اما از توافقات صورت گرفته بین استانداری خوزستان و مدیرعامل شرکت کیسون (مجری و پیمانکار قطارشهری اهواز) مبنی بر پرداخت حقوق کارگران اظهار بی‌اطلاعی کرد.
بهرام محسنی گفت: اين شرکت‌ هنوز نتوانسته پولی برای اختصاص به کارگران تامین کند و به دلیل مشکلات مالی قادر به پرداخت حقوق کارگران نیست.
وی با اشاره به اینکه با گذشت شش ماه از سال بودجه ۸۰ میلیارد تومانی قطار شهری اهواز هنوز ابلاغ نشده است، افزود: سال گذشته نیز فقط 5.14 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافت که کفاف هزینه‌های طرح را نمی‌دهد.
محسنی با بیان اینکه ادعای طلبکار نبودن شرکت کیسون از سازمان قطارشهری نادرست است، اظهار داشت: گر چه قرار بوده که شرکت کیسون از فاینانسورهای طرح باشد، اما مراحل قانونی فاینانس بعد از پنج سال هنوز طی نشده و بر‌اساس قراردادهای موجود قرار است این پروژه فعلا به صورت ریالی اجرا شود، بر همین اساس سازمان قطارشهری باید اعتبار مورد نیاز را تامین کند.
به گفته وی، در صورت تخصیص اعتبار، قطعا حقوق کارگران قطار شهری اهواز نیز پرداخت می‌شود.

مسئولان استان پاسخگوي كارگران نيستند
دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان نیز در این باره گفت: اعتصاب کارگران قطارشهری اهواز در اعتراض به عدم پرداخت هفت ماه حقوق خود کماکان ادامه دارد.
آقایار حسینی افزود: با وجودی که ۹ روز از اعتصاب کارگران مترو می‌گذرد، اما تاکنون هیچ یک از مسئولان خوزستان پاسخگوی مشکلات کارگران کیسون نبوده‌اند و این موضوع بیانگر بی‌توجهی مسئولان استان به قشر کارگر است.
وی اظهار داشت: ظاهرا مشکلاتی بین سازمان قطار شهری اهواز و پیمانکار طرح وجود دارد که مشخص نیست حق با کیست، اما مهم اين است که در این میان تنها حق کارگران ضایع شده‌ و هیچکدام از مسئولان نیز پاسخگوی این مشکل نبود‌ه‌اند.
:
:
:
آخرین اخبار