تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۸۵۹۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت‌الله موسوی جزایری تأکید کرد:
ضرورت رفع کمبودها و نارسایی‌های روستاهای خوزستان
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: کمبودها و نارسایی‌های روستاهای این استان باید به همت مسئولان و اهالی روستاها برطرف شود.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در دیدار با مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب 100امام خمینی(ره) در بیت امام جمعه، با استناد به تاکید امام راحل که کشاورزی زیربنای اقتصاد و اساس استقلال کشور است و نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرد، اظهار کرد: اگر به روستاها توجه نمی‌شد و تولید در آنان شکل نمی‌گرفت تحریم‌های ظالمانه غرب و جبهه استکبار، ملت ایران را زمینگیر می‌کرد.

وی اضافه کرد: تحت هیچ شرایطی نباید روستاها مورد بی‌مهری و بی‌توجهی مسئولان قرار گیرد زیرا خرابی روستاها و فقدان امکانات و خدمات زیربنایی در آنان منجر به توقف تولید و مهاجرت روستاییان به شهرها خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بر ضرورت رفع عقب ماندگی‌های برخی روستاهای استان تأکید کرد و گفت: با وجود آنکه برخی روستاهای استان از سطح بالایی از رفاه و خدمات زیربنایی از جمله مدرسه و بهداشت و حتی دانشگاه برخوردار بوده ولی برخی روستاهای موجود نیز با فقر و فقدان زیربناها رو به رو هستند.

موسوی جزایری تاکید کرد: باید این کمبودها و نارسایی‌ها به همت مسئولان و اهالی روستاها برطرف شود.

وی بیان کرد: اگر روستاها آباد و اقتصاد و معیشت مردم ارتقا یابد سبب ماندگاری جمعیت در روستاها و حتی مهاجرت معکوس خواهد شد.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: دولت به تنهایی قادر نیست مشکلات را از پیش رو بردارد و در همین راستا خود مردم نیز با همت باید کارها را به پیش ببرند.

موسوی جزایری در پایان، ضرورت تمرکززدایی در کشور و توسعه همگن در روستاها و کشاندن توسعه به بطن روستاها را مورد تاکید قرار داد و گفت: روستاها چون مراکز تولید هستند اگر آباد باشند تولید ملی افزایش می‌یابد و افزایش تولید به پیشرفت و توسعه آن کشور کمک شایانی خواهد کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار