تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۸۵۹۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
120 اثر تاریخی در دزفول به ثبت ملی رسیده است
رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دزفول از ثبت ملی 120 اثر تاریخی این شهرستان خبر داد و گفت:پل باستانی ، سازه های آبی و مسجد جامع دزفول مهمترین آثار ثبت شده ملی در دزفول می باشند.

غلامعلی باغبان کوچک روز چهارشنبه در خصوص پیگیری برای ثبت جهانی پل 1700 ساله دوره ساسانی دزفول افزود: در حال حاضر اولویت سازمان میراث فرهنگی ثبت جهانی محوطه باستانی شوش می باشد اما تلاش می شود با جمع آوری و تکمیل مدارک برای ثبت جهانی پل باستانی دزفول از طریق سازمان یونسکو اقدام شود.

وی با بیان اینکه در سالجاری بیش از دو میلیارد ریال اعتبار برای مرمت پل باستانی دزفول هزینه خواهد شد گفت: امیدواریم با جذب این اعتبار عملیات مرمت این پل باستانی بزودی آغاز شود.

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دزفول با اشاره به اینکه در سالهای گذشته ردیف اعتباری برای مرمت سازه های آبی دزفول تعریف نشده افزود:با پیگیری انجام شده تلاش می شود امسال ردیف اعتباری برای مرمت آسیاب های آبی دزفول تعریف شده و اختصاص یابد.

شهر دزفول در شمال خوزستان با وجود بیش از 200 هکتار بافت تاریخی ، پل باستانی ، سازه های آبی منحصر بفرد و نیز محوطه باستانی جندی شاپور نخستین مرکز علمی جهان سالانه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی می باشد.

پل باستانی دزفول با 1700 سال قدمت در دوره ساسانی بر روی رودخانه دز بنا شده که تا چند سال پیش نیز همچنان برای تردد خودروها مورد استفاده قرار می گرفت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار